• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skräpkorg dörr

Kurt Hm

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
25379
Medlemskap
2024
Vet någon vart man kan hitta en beige alt. ljusbrun skräpkorg för att hänga på insidan av bodelsdörren?
 
F

F.d. 64253

Guest
Jag har aldrig fattat varför skräpkorgen ska sitta på dörren, självklart är ju alla bilar olika, med väldigt olika planlösningar, men varför på ytterdörren? Blir bara irriterad på den för varje gång man ska gå ut.
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.805
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Denna tex. Finns olika utföranden och kolla gärna med en handlare. Du vet var du fick tips först på sopkärl för dörr...:twitcy:


 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.883
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Jag har aldrig fattat varför skräpkorgen ska sitta på dörren, självklart är ju alla bilar olika, med väldigt olika planlösningar, men varför på ytterdörren? Blir bara irriterad på den för varje gång man ska gå ut.

Går den inte att lyfta bort och slänga den?

Jag drar ut 3st sopbehållare som går på rullskenor under diskbänken, praktiskt. :)
Men så klart jag har en 19år gammal husbil.
 

steven.p

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
25204
Medlemskap
2024
Jag tycker det är praktiskt med en hållare för soppåsen på insidan av dörren.

Då är den lätt åtkomlig både när man är inne i bilen och när man sitter utanför medd öppen dörr.

Pålle
Nackdelen är att det är lätt att glömma dra bort insektsnätet när man stänger dörren och då går sophållaren i nätet o sabba det (har hänt mig ett par gånger).
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.874
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Nackdelen är att det är lätt att glömma dra bort insektsnätet när man stänger dörren och då går sophållaren i nätet o sabba det (har hänt mig ett par gånger).
Du har absolut en poäng. Jag gillar soptunnan på dörren men har också vid några tillfällen smällt igen dörren och glömt nätet. Oftast har nätets plastkarm bara hoppat ur. En gång kom det dock en stormvind och small igen dörren rejält, då gick linorna i nätet sönder. Redan då, för några år sedan, skulle en ny insektsdörr kosta runt 5 000:-. Jag tog loss den, fotograferade hur linorna gick, la upp den på ett bord, köpte persiennsnöre och började trä. Det tog ganska lång tid att förstå hur linorna, 2 stycken, löpte i karmarna för att matcha varandra att öppna och stänga dörren. Men det gick!
 
Toppen