• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skräck upplevelse på Råå camping

carthago

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Skövde
HBK-Nr
2395
Medlemskap
2021
Har varit många gånger på Råå camping vilken ägs av Nordic camping, för min bror bor i Helsingborg. Denna gång kom vi till campingen, för att vara i min brors närhet, för att han är döende i cancer.

Det var Helsingborgs dagar denna helg (23 – 26 juli) när vi kom och det var fullbokat. Vi kom på fredag (24 juli), och med hjälp av en trevlig tjej i receptionen, fick vi en tillfällig plats, vilken vi skull byta på söndag, när det flesta har lämnat campingen och vi bokade en annan plats. På lördagen 25 juli var vi hos min bror hela dagen och kom trötta till husbilen vid 21.30. Intill oss fanns en villavagn, där en hund skällde hela tiden. Vi trodde att det var någon av gäster som lämnat hunden själv och gott till festivalen. Vid 00.30 skällde hunden fortfarande, nu ännu ilsknare. I takt med det steg ilska hos oss campare runt omkring. Alla undrade vems hund var och varför har han blivit lämnat ensam så längre!

Det fanns ingen i reception som man kunde fråga, det gick inte att hitta någon telefon nummer att ringa till om det behövdes. Vi kontaktade folk i restaurangen, och där fick vi veta att det är personalens hund. Efter en stund kom en kvinna och gick in i vagnen. Alla som stått där omkring och varit irriterade, undrade varför hon lämna hunden ensam så längre, att det skulle vara tyst efter 23.00. Hon fräser ifrån sig, att hon kan göra vad hon vill och att hundar skäller och det fick vi finna oss i. Hon var kraftigt berusad. Det blev sagda fler irriterande ord. Folk som varit samlade, började dra sig tillbaka till sina vagnar, klockan hade blivit runt 01 på natten. Efter en stund kommer ett gäng, på 4 - 5 personer, alla kraftig berusade.

En kraftigt berusad man, började skrika vid vår husbil, för vi var närmaste grannar, att hans fru sitter i villavagnen och gråter, och han vill spöa upp min man, för vad har han sagt till henne? (andra hade vid det läget gått). Han fortsätter att skrika besinningslöst, helt okontrollerat. Nästa hot var, att han som föreståndare hade rätt att slänga ut oss. Det andra i gänget, väldigt berusade personer hejade på honom. Vi ville inte lämna område, klockan hade blivit lång över 01.00. Min man sa att han hade druckit vin och fick inte köra. Nu blev manen fruktansvärt otrevlig, farlig och hotfull, för som föreståndare hade han rätt att slänga ut oss, sa han, Nu hade situation blivit väldigt farlig, så jag ringde till polisen. Efter en stund kom polisen och bevaknings firma till camping. Trotts polisen och bevaknings firmas närvaro, hotade dom oss och trakasserade, så polisen sa går ni inte undan, åker ni med oss.

Hade det inte varit för min bror som är så sjuk, skulle vi lämnat campingen, men nu var vi tvungna att stanna, han hade inte många dagar kvar här i livet. Och nu började en systematisk terror.

På söndagen, hotade mannen oss med att han ringt polisen för att slänga ut oss, att han ringt bärgningsbilen, att han tryckt på en knapp och spärrat oss på alla campingar i hela Sverige!

Varje gång han kom, hade han några kompisar med sig, vilka skulle bekräfta det han sa. Vi bad personalen i receptionen (det var mannens fru) att få platsen som vi bokat och betala för den, men det fick vi inte, för hon vill att vi skall lämna campingen. Vi flyttade till den platsen ändå. Dag efter dag, fick en anställd köra föreståndaren förbi vår husbil för att se vad vi gjorde. Själv kunde han inte köra för han var berusad hela tiden. Varje dag fick vi flytta från den ena platsen till den andra. Till oss sa man i reception att alla platser var bokade. När jag pratade med några campare, sa dom att det var bara att komma in, det behövdes inte bokas. Terror fortsatte hela tiden som vi tillbringade på campingen och det blev en och halv vecka.

Efter mycket besvär, fick vi kontakt med VD, vilken hade svårt att tro på vår berättelse. Inte ens efter att han läst rapport från polis eller bevaknings firma, har han bet om ursäkt eller visat någon intresse att hjälpa oss. Jag kan inte förstå hur människor som jobbar på service platser bete se så!

Allt det här låter som en mardröm men det var på riktigt.

Det som smärtar mig mest är att vi blev så illa behandlad och störda under vår stora sorg, när jag och min man behövde all kraft för att ägna oss åt min bror, och det bara på grund av att vi bad föreståndarparet ta hand om sin skällande hund. På en vanlig, skötsam camping skulle den som betedde sig sa fått en uppmaning att skärpa sig, men i det här fallet är det föreståndare som är boven i dramat. Vad vi fått höra av andra campare så är det mer regel ett undantag att han hotar besökare. Han var grovt berusad varje gång vi såg honom under den tiden vi varit där.

Vi är vana campare, har haft husbil i 10 år, har varit på många campingar, varit i flera länder, men aldrig upplevt något sådant.
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Skräck upplevelse på Råå camping

Har du skickat detta till VD?

Vad erbjuder han för kompensation. Är dom med i SCR? Har du berättat för dom?
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Skräck upplevelse på Råå camping

Tänk om många kontaktade campingen att dom hade läst denna upplevelsen och säger att dom vill absolut INTE boka någon plats någongång .

På så sätt så kanske dom tänker lite extra nästa gång och än en gång så har man sett vad skit alkoholen ställer till med .
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Skräck upplevelse på Råå camping

Hej Lilian / Carthago,
vilken förfärlig upplevelse ni har varit med om på Råå Valler Camping i Helsingborg. Helt otroligt att vuxna människor kan bete sig på det sättet.
Jag tycker att du ska sända din berättelse till VDn för NCS Nordic Camping & Sports AB och faktiskt kräva någon slags kompensation eller upprättelse för de otrevligheter som ni fick uppleva under de alldeles speciella omständigheterna som ni hade hamnat i.
NCS äger och driver flera campingar i Sverige och har sitt kontor i Stockholm. De bör få reda på hur vissa campingvärdar hanterar företagets kunder.
V-backen :(

Nordic Camping
 
Senast ändrad:
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Skräck upplevelse på Råå camping

Hans beteende är tydligen vanligt det har stått om det i lokalpressen, någon som läst något.
Min polare där nere Rekomenderade Lerbergets camping som ligger strax bredvid
Beredskapsmuseet - Kanonerna på Djuramossa
Som även är värt ett besök:D

Gurra
 

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Sv: Skräck upplevelse på Råå camping

Denna campingplats bör absolut undvikas så länge denna campingvärd får härja där. Hur kan ett fyllo sköta och behålla en sådan tjänst?
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Skräck upplevelse på Råå camping

Mycket tråkig läsning. Man undrar hur folk som redan var där och tydligen var stamgäster kan vara kvar när dom bekräftar att det är mera regel än undantag att han beter sig så här.
Nej frys ut en sådan här camping för det är inte svårt efter den läsningen att undvika Råå camping.
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Skräck upplevelse på Råå camping

Om det drivs som franchesing kanske det är svårt att få bort personen i fråga :confused:

Gurra
 
F

F.d. 52918

Guest
Sv: Skräck upplevelse på Råå camping

Det har varit klagomål på Råå Camping,har varit ett flertal insändare som klagat på olika saker .
Det finns ett flertal campingar här i västra Skåne som är 100%, nämner just Lerbergets camping,Barsebäcks camping, båda har en jättetrevlig personal,och man har havet alldeles nedanför campingarna,,,,Mölle camping har man också hört gott om.
Vill gärna berätta om en underbar camping i Småland,,,Jälluntorpa camping.Vi åkte dit i lördags,ligger ända nere vid sjön Jällunden,bara sitta och se solnedgången var en upplevelse.
Hälsningar
Ingrid o Stig
 

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
961
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2024
Sv: Skräck upplevelse på Råå camping

Hans beteende är tydligen vanligt det har stått om det i lokalpressen, någon som läst något.
Min polare där nere Rekomenderade Lerbergets camping som ligger strax bredvid
Beredskapsmuseet - Kanonerna på Djuramossa
Som även är värt ett besök:D

Gurra

Lerbergets camping ligger i Höganäs kommun ca 3 mil från Råå vallar.
www.lerbergetscamping.se

men det finns en camping till i Helsingborg nära Råå.
Quick Stop Stenbrogården www.camping.se
 
F

F.d. 52989

Guest
Sv: Skräck upplevelse på Råå camping

TRÅKIGT ATT SOM HELSINGBORGARE LÄSA OM EN CAMPING SOM LIGGER
SÅ BRA, FÅTT SÅ DÅLIGT RYKTE.
I ALLA ÅR HAR ÄVEN SIMUNDERVISNING SAMT SIMTRÄNING FÖR HBGS
SIMSÄLLSKAPS UNGDOMAR FUNNITS.
DETTA ÄR INTE LÄNGRE MÖJLIGT DÅ PRISET CHOCKHÖJDES OCH NYA ÄGARNA
INTE LÄNGRE HAR INTRESSE AV BASSÄNGEN.
KRITIKEN HAR VARIT STOR SEDAN NYA ÄGARNA TOG VID, TYVÄRR

ILSE O BOBBIE
 

Tommy

HBK Medlem
Inlägg
191
Kommun
Håbo
HBK-Nr
515
Medlemskap
2024
Sv: Skräck upplevelse på Råå camping

Hej!
Detta är jättebra! När jag googlar på Råå camping så kommer skräckupplevelsen som träff nr.10.
Hälsningar
Tommy HBK-515
 
Senast ändrad:

Miata

HBK Medlem
Inlägg
138
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1927
Medlemskap
2025
Sv: Skräck upplevelse på Råå camping

När kommunen skulle överlåta campingen till en ny ägare/ arrendator, var Henrik "Henke" Larsson en av de som var intresserade, men valdes bort tyvärr.:(

Jag tror att någon idag har anledning att ångra det felaktiga val som då gjordes! Henke hade knappast raglat omkring på campingplatsen och trakasserat gästerna, utan snarare varit ett dragplåster.

Janne
:swoon:
 
F

F.d. 24333

Guest
Sv: Skräck upplevelse på Råå camping

Hej,

Har vi ingen svart lista? Skulle nog behövas ...

/Erik
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Skräck upplevelse på Råå camping

Hej,

Har vi ingen svart lista? Skulle nog behövas ...

/Erik

Håller med dig Erik till 100%!
Tänk vad trevligt att köra upp en sådan lista i nosen på kaxiga politiker, campingvärdar o.dl á individer som ser sin position som absolut självklar
:mad:

Anders som inte gillar envåldshärskare
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Skräck upplevelse på Råå camping

Nu när vi sett vad effektivt det blir med en sökning på Råå Camping på Google så vore väl en bra ide att vända på rubriken.

Borde bli ett bättre resultat vid sökning om det stod "Råå Camping en skräckupplevelse"

Kanske något att tänka på. Om det fungerar så:confused:
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Skräck upplevelse på Råå camping

När kommunen skulle överlåta campingen till en ny ägare/ arrendator, var Henrik "Henke" Larsson en av de som var intresserade, men valdes bort tyvärr.:(

Jag tror att någon idag har anledning att ångra det felaktiga val som då gjordes! Henke hade knappast raglat omkring på campingplatsen och trakasserat gästerna, utan snarare varit ett dragplåster.

Janne
:swoon:

Dessutom, så skulle Henke varit i samarbete med en f.d kommun-anställd chef på f.d"fritid Helsingborg" som haft hand om campingen i många år dess för innan så läget hade absolut sett anorlunda ut om detta arrangemang hade gått i lås.
Det är bara att beklaga att det är som det är i nuläget och hoppas att det sker en förändring i framtiden.

Mvh, pilot
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Skräck upplevelse på Råå camping

Våran avsikt var att ta in på Råå Camping på färden ner till Spanien. Vi kommer nu inte att ta in där, utan välja något annat ställe.
Visst vore det bra med en svart lista, det kanske vi kan ordna genom HBK ????
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Skräck upplevelse på Råå camping

Våran avsikt var att ta in på Råå Camping på färden ner till Spanien. Vi kommer nu inte att ta in där, utan välja något annat ställe.
Visst vore det bra med en svart lista, det kanske vi kan ordna genom HBK ????

Curtan, Stenbrogårdens camping ligger strax intill Råå camping som ett alternativ, jag vet dock inte deras öppettider m.m kolla på internet´.
SPANIEN, hrmm man blir lite avis....ha en skön semester och trevlig resa!
Mvh, pilot
 
Toppen