• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"skoställ"

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Finns det någon som har en bra lösning på "skoställ" i bilen.Vi har en McLouis 363 och placerar skor i skåp under kyl/frys. Ok men helst vill vi finna någon annan lösning på de par skor vi dagligdags använder. Känns som de ofta är i vägen, var de än står.

ha det..........:music-icon:
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: "skoställ"

Jag köpte i höstas ett sådant i tyg för flera skor hängde det på en krok precis innanför dörren heter nog Jäll förvaringsfack finns på Ikea.
Billigt var det också 15:-.
har ej testat det än men jag tror att det skall bli bra./sus
 
S

SevenEleven

Guest
Sv: "skoställ"

Vi har två stycken Skubb från Ikea i garderoben och de facken funkar bra för vanliga lågskor.

50423_PE146984_S4.jpg


Man skulle ju även kunna göra någon skohängare som man kan "trä upp" skorna på så att de hänger med tårna upp och sulan utåt om du förstår hur jag menar.

/Lasse
 
S

SevenEleven

Guest
Sv: "skoställ"

Hobbyloj - Det var ju precis så jag menade, jag får allt köpa några krokar jag med .. =)
 

Karin & Dick

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
819
Medlemskap
2024
Sv: "skoställ"

Hej
Har oxå en McLouis 363. Han jag köpte den av hade sågat ut ett "hål" i sidan på packlådan direkt till höger innanför dörren och sedan avdelat lådan med ca 1/4 till skor och resten för packning. Detta räcker lagom för de skor man använder dagligen (vi är två personer).
Dick
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: "skoställ"

Vi har satt upp små smala trådkorgar i in/utgången som vi har de skor som används just nu i. Kanske inte fungerar i eran bil men i våran Elnagh fungerar det alldeles utmärkt, då vi har en vägg precis vid dörren där man inte slår i korgarna.

Ber om ursäkt för usel bild men det var den enda jag hittade just nu, och det blev lite klipp o klistra.

//Agneta

skor.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: "skoställ"

Tack för dessa tips.Fick ett annat idag. Gummistropp, typ bagagehållare, som spänns vid gaveln på lådan till höger vid dörr. Har oxå funderat på göra hål i densamma.

ha det....................:music-icon:

ps. spelprogrammet börjar bli klart
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: "skoställ"

Jag har plockat bort verktygen under förarstolen och öppnat upp baksidan på stolen ( plastbit ). Deta blev ett bra utrymme för skor.
 

Pensionär

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2024
Sv: "skoställ"

Tänk vad bra saker kan var enkla. Tusen tack för förslaget! från två som väntar att snön måtte smälta och att bilen kan packas.
 

Lasse W

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025
Sv: "skoställ"

Instämmer!
Vi har oxå en Dethleffs med soffa innanför entredören,och har gjort en lucka till utrymmet under
där vi kan ställa in skor.
Vi uppskattar verkligen denna "låda" och eftersom vi har vattenburen värme+värmeväxlaren i samma utrymme torkar skorna fort .
Och så är det så skönt att stoppa in fötterna i varma skor!

Lika glada är vi över den visserligen smala (bara ca 15 cm bred )garderoben på vänster sida innnaför entre'dörren- den är oxå uppvärmd av "Aldevärmen". Blöta ytterläder torkar fort här......

hälsn
LasseW
 
F

F.d. 53000

Guest
Sv: "skoställ"

Era ideer är ju inte dumma men krokar verkar väl inte så bra ,vi satte upp tygfack som man använder till all möjlig förvaring de finns med 4 och 6 fack,när jag ser krokarna så tänker på att risken finns att man haka upp sig på dem.
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: "skoställ"

Vi har bestämt oss, hustrun syr upp textilfack som kommer att rymma två par skor. Tack för de tips som kommit.
:dog:
 
Senast ändrad:

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Sv: "skoställ"

Finns det inga liknande varianter i textil? Skulle kunna hängas på passagerarstolens ryggstöd (i allafall i min bil). Döljs dessutom av draperiet vid behov.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: "skoställ"

Vi har satt upp små smala trådkorgar i in/utgången som vi har de skor som används just nu i. Kanske inte fungerar i eran bil men i våran Elnagh fungerar det alldeles utmärkt, då vi har en vägg precis vid dörren där man inte slår i korgarna.

Ber om ursäkt för usel bild men det var den enda jag hittade just nu, och det blev lite klipp o klistra.

//Agneta

Visa bilaga 12830

Var har ni hittat trådhyllan?

MVH Annette
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: "skoställ"

Hej Annette!

Trådkorgarna har vi köpt på Bauhaus,de finns i olika storlekar och vad jag kommer ihåg så kostade dom inte så mycket,vi är fyra personer i bilen och det går åt skor,korgarna fyller sin funktion till fullo,vi är nöjda.

MVH Agneta
 
Toppen