• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skoförvaring

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.502
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Hittade under första trappstegen till sängarna i våran sunligth ett oanvänd ytrum genom att bara lossa skivan enl, bild .... D 40cm H 19cm B55
Samma sak gjorde jag med garderåben ... Tog dän golvet som var dubbel ... den blev 19cm djupare.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    360,6 KB · Visningar: 79

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Skoförvarnig

Det måste vi oxå kolla... Förvaring kan man ju inte få för mycket av..
Tack för tipset...

Noynoy
 
F

F.d. 55488

Guest
Sv: Skoförvaring

Tack, Sacce, för dina upptäckter!

Undrar bara hur trappsteget var fäst? Man ser inga skruvar eller hål? Vår bil är av samma modell. Därför intressant även för oss. Kommer du på mer, tar vi gärna och tacksamt del av det. Om två veckor kommer vår ut i vårsolen, då ska detta undersökas. Utrymmen kan man inte få för mycket av.

Hälsningar från Fy & Bi :):)
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Skoförvaring

Hej..
Vill oxå veta hur den satt fast?
/Noynoy
 

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: Skoförvaring

Så gjorde faktiskt jag med min bil är likadan fast den heter Carado .Ska titta på golvet i garderoben med .
 

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Sv: Skoförvaring

Tack, Sacce, för dina upptäckter!

Undrar bara hur trappsteget var fäst? Man ser inga skruvar eller hål? Vår bil är av samma modell. Därför intressant även för oss. Kommer du på mer, tar vi gärna och tacksamt del av det. Om två veckor kommer vår ut i vårsolen, då ska detta undersökas. Utrymmen kan man inte få för mycket av.

Hälsningar från Fy & Bi :):)
Det är rättså meckit skruvar på kors och tvärs .Inneifrån garderoben genom väggen ut i trappsteget .måste först skruva loss golvet i garderoben och lyfta det
 

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: Skoförvaring

Har man som vi har McLouis, och i detta fallet en Mc4 75 är det ledigt utrymme under kyl/frys. Beskrivning fås mot ett PM.

IMG_2909 (Medium).JPG
 
F

F.d. 55488

Guest
Sv: Skoförvaring

Hej, igen! Vill gärna veta detaljerat hur trappstegsskivan lossas. Jag har i garderoben byggt in kabelhärvan som därmed inkräktar på utrymmet med endast 13 cm. Nu kan vi hänga in skjortor och andra plagg utan att de släpar i golvet. Den gamla golvskivan som blir över tänker jag använda till att göra två hyllor över ryggstödet på soffan som avlastningsytor till köket. Dessa ska sitta fast med rör som går ner i hålen till nackstöden. Lätta att ta bort vid behov.

Så om du Sacce, eller någon annan som vet hur trappsteget lossas talar om hur, så skulle jag bli väldigt glad och tacksam. Det finns säkert andra Sunlight och Caradoägare som också vill veta och ta del av detta.

Tack på förhand, Fy & Bi. :):)
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.502
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Skoförvaring

Hej ... Jag har tyvärr inte sett förrän nu frågorna om trappan är i Frankrike men här kommer försök till "anvisningar" Skivan sitter fast skruvat underifrån (inte från garderåben )med 8 st skruvar som är självborrande och skivan är för tunn för dom skruvarna ... jag bara fyfte upp den ... ni ser på bild att det blev inga större skador.
Jag har tagit bort även golvet från garderoben också och fått djupare garderoben.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    434,2 KB · Visningar: 43
Senast ändrad:

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.502
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Skoförvaring

Hej ... Jag har tyvärr inte sett förrän nu frågorna om trappan är i Frankrike men här kommer försök till "anvisningar" Skivan sitter fast skruvat underifrån (inte från garderåben )med 8 st skruvar som är självborrande och skivan är för tunn för dom skruvarna ... jag bara fyfte upp den ... ni ser på bild att det blev inga större skador.
Jag har tagit bort även golvet från garderoben också och fått djupare garderoben.

Bild på garderåben efter att jag har tagit bort golvet som är fastskruvat uppifrån.. Byggde en låda som skydd över kablar ,slangar och värmerör.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    44,5 KB · Visningar: 25

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.502
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Skoförvaring

Bild på garderåben efter att jag har tagit bort golvet som är fastskruvat uppifrån.. Byggde en låda som skydd över kablar ,slangar och värmerör.

När jag tog bort golvet på garderoben så såg det ut enligt bild .. Jag kortade av kablarna .. det blev ca 7 m kortare om man lägger ihop dom ..
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    63,6 KB · Visningar: 21

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.502
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Skoförvaring

Hej, igen! Vill gärna veta detaljerat hur trappstegsskivan lossas. Jag har i garderoben byggt in kabelhärvan som därmed inkräktar på utrymmet med endast 13 cm. Nu kan vi hänga in skjortor och andra plagg utan att de släpar i golvet. Den gamla golvskivan som blir över tänker jag använda till att göra två hyllor över ryggstödet på soffan som avlastningsytor till köket. Dessa ska sitta fast med rör som går ner i hålen till nackstöden. Lätta att ta bort vid behov.

Så om du Sacce, eller någon annan som vet hur trappsteget lossas talar om hur, så skulle jag bli väldigt glad och tacksam. Det finns säkert andra Sunlight och Caradoägare som också vill veta och ta del av detta.

Tack på förhand, Fy & Bi. :):)
Del av garderobgolvskivan använder jag som lådgavel till en utdragbar låda i det djupa skåpet med sophink ..nu kan vi utnyttja hela djupet ..
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    767,5 KB · Visningar: 23

Kompis

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Norge
HBK-Nr
17915
Medlemskap
2024
Sv: Skoförvaring

Jeg trodde også at det var skrudd fra siden. Lot gulvet bak kjøleskapet ligge løst, så har jeg et sted å legge "hemmeligheter" Det tar ihverfall litt tid å komme dit.
Trappetrinnet tør jeg ikke å presse opp, da det er kun mulig å få press på en smal forkantlist av trinnet. er det noen andre som har klart det??
Jeg har ikke noe gulv som er fjernet i garderoben av sacce.
Har en 2015 T 67
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.502
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Skoförvaring

Jeg trodde også at det var skrudd fra siden. Lot gulvet bak kjøleskapet ligge løst, så har jeg et sted å legge "hemmeligheter" Det tar ihverfall litt tid å komme dit.
Trappetrinnet tør jeg ikke å presse opp, da det er kun mulig å få press på en smal forkantlist av trinnet. er det noen andre som har klart det??
Jeg har ikke noe gulv som er fjernet i garderoben av sacce.
Har en 2015 T 67

Jag gjorde så innan jag lyfte tän trappstegen att jag stoppade en tunn brödkniv mellan trappstegen och frontskivan och kände efter var skruvarna var och redan då lossnade skruvarna på framkanten ... Meningen var att såga av dom med bogfilsblad...
 

Kompis

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Norge
HBK-Nr
17915
Medlemskap
2024
Sv: Skoförvaring

Da tror jeg det ordner seg. Løsnet foran med en Morakniv, tar resten i dagslys i morgen.
Takk for info.
 
F

F.d. 55488

Guest
Sv: Skoförvaring

Tack för dina svar Sacce för hur man tar bort fotsteget. Ska försöka imorgon att med kniv försiktigt ta bort skivan. Vår garderob kan man nu kalla garderob, innan var det ett skåp. Tack åter igen för tipset.
Hälsningar Fy & Bi ☺☺
 
Toppen