F
F.d. 24784
Guest
Sv: Skit i munstycket på kylen
Jag kan meddela att bytet av röret har gett önskvärt resultat.
Ingen gång denna säsong har jag behövt rensa munstycket.
Kylen med sitt lilla frysfack går som en dröm.
Hr förstått att det ofta talas om att "det går inte att rensa munstycket" man måste köpa ett nytt.
Och dessa små brickor med ett litet hål är inte billiga.
Någon hade fått reda på att det har ett hål som ser ut som en stjärna.
Försöker man rensa med en nål blir hålet runt och för stort.
Men vem har sagt att man måste tvinga in en nål?
Det går att rensa med en lätt blåspuff, en tops etc.
Jag har förgäves försökt hitta fakta om munstyckets nummer för olika kylar, för 30 respektive 50 mBar system. Det finns en liten siffra på munstycket.
Jag är ganska säker på att äldre bilar med 50 mBar gassystem, har fått nytt munstycke för system med 30 mBar och därmed för liten låga, (=dålig kyla på gas).
Någon som vet?
Det är många trådar om kylskåp, det borde här på forumet finns en egen tråd för kylskåp. Lite långsökt att söka i köksregionen, när det snarare är ett kyla och värmeproblem.
de
Roy
Jag kan meddela att bytet av röret har gett önskvärt resultat.
Ingen gång denna säsong har jag behövt rensa munstycket.
Kylen med sitt lilla frysfack går som en dröm.
Hr förstått att det ofta talas om att "det går inte att rensa munstycket" man måste köpa ett nytt.
Och dessa små brickor med ett litet hål är inte billiga.
Någon hade fått reda på att det har ett hål som ser ut som en stjärna.
Försöker man rensa med en nål blir hålet runt och för stort.
Men vem har sagt att man måste tvinga in en nål?
Det går att rensa med en lätt blåspuff, en tops etc.
Jag har förgäves försökt hitta fakta om munstyckets nummer för olika kylar, för 30 respektive 50 mBar system. Det finns en liten siffra på munstycket.
Jag är ganska säker på att äldre bilar med 50 mBar gassystem, har fått nytt munstycke för system med 30 mBar och därmed för liten låga, (=dålig kyla på gas).
Någon som vet?
Det är många trådar om kylskåp, det borde här på forumet finns en egen tråd för kylskåp. Lite långsökt att söka i köksregionen, när det snarare är ett kyla och värmeproblem.
de
Roy