Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag kommer inte att klara att byta hjul om det skulle behövas. Får förlita mig på assistans. Fick idag hjälp att ta bort reservhjulet på min plåtis. Den är byggd på Fiat Ducato och av årsmodell 2016. Hjulet satt under bilen längst bak. Man hissade ner det och kunde ta bort det. Min fråga är vad gör man med den fästanordning som sen sitter kvar under bilen. Kommer inte den att hänga och slänga där under?
Jag kommer inte att klara att byta hjul om det skulle behövas. Får förlita mig på assistans. Fick idag hjälp att ta bort reservhjulet på min plåtis. Den är byggd på Fiat Ducato och av årsmodell 2016. Hjulet satt under bilen längst bak. Man hissade ner det och kunde ta bort det. Min fråga är vad gör man med den fästanordning som sen sitter kvar under bilen. Kommer inte den att hänga och slänga där under?
Som sagt jag har bestämt mig för att INTE köra omkring med reservhjulet. Min fråga gällde hur jag gör med fästet som blir kvar. Är det verkligen inte någon som har svar på det?
Tänkvärt: träffade idag en som jobbar med Assistans-bärgning. Han påtalade att det inte finns däck-firmor som har jour över helgerna. Det gäller t.ex. "däck på sprayburk", alltså när man behöver laga en punktering.
Efter många om och men skippade vi reservhjulet till sist. Vi klarade oss utmärkt genom hela hela Europa i över 1 125 mil för att slutligen ändå drabbas av "Murphys lag"Förmodligen gäller här lagen "om alla ting jävlighet", dvs har man reservhjul i bilen så blir det ingen punktering. Men den dagen man lämnar reservhjulet hemma så kommer bekymren med punkro...
Som sagt jag har bestämt mig för att INTE köra omkring med reservhjulet. Min fråga gällde hur jag gör med fästet som blir kvar. Är det verkligen inte någon som har svar på det?