• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skavlan

F

F.d. 30553

Guest
Sv: Skavlan

Yes Jappe,håller med dej fullständigt, intresant var nog att vårt broder folk sågade Skavlan efter fot knölarna!!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Skälet till att jag använde befintlig tråd med korrekt rubrik är att webbarna uppmanar oss att göra så!

Jappe

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Skälet till att jag använde befintlig tråd med korrekt rubrik är att webbarna uppmanar oss att göra så!

Jappe

Så lydig bör du inte vara när det garanterat kommer att leda till missförstånd.

aake

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag gör ju nya trådar jämt och ständigt och när jag ville göra bot och bättring för en gångs skull och bete mig korrekt så får man skäll för det också. Det spelar ingen roll hur man bär sig åt. Alltid misshagar man någon! :D

Jappe

Senast ändrad:
F

F.d. 2692

Guest

Han är nog lite avundsjuk på Reinfeldt som har ännu mer.

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025

Stackarn han fick väl BARA 72000kr i sjukersättning ville ha ytterligare 20000kr
Det är synd om våra politiker
Det är skillnad på politiker och arbetare

F

F.d. 25045

Guest

Det är väl inte bara pengarna som gör att det är synd om Åkesson, utan det ju synd om Åkesson rent allmänt stackarn.

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Det bubblar en del avundsjuka i tråden tror jag..

Med tanke på hur stor del av sitt liv en del av våra politiker offrar, hur påpassade dom är och hur mycket skit dom får stå ut med så är det inga överlöner dom får.

Finns det någon som skulle vilja byta?;)

marunga

FD HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022

Hade jag fått leva om mitt liv hade jag blivit politiker. Absolut!!

Satan vad bra. Bara jobba för den egna fickan...:)

/M

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

....Satan vad bra. Bara jobba för den egna fickan...:)

/M
Öhh, men det har du väl redan gjort i hela ditt nuvarande liv? :confused:

Jag skulle aldrig vilja byta med exempelvis någon minister eller partiledare.
Snacka om att hela familjen dras in och tar stryk, ständigt påpassad av media, långa arbetsdagar och begränsat med frihet/fritid.
Man skulle knappt ens kunna ta en öl i solen utan att bli anklagad för att vara alkoholist på nästa löpsedel.

Nä, dom som står ut med det förtjänar bra med lön tycker jag. Oavsett politisk åsikt.

framsidan

FD HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3691
Medlemskap
2023

Jag ville inte heller vara politiker i någon ledande befattning.

Men jag undrar varför en politiker som är sjukskriven och inte är på jobbet, får ersättning från riksdagen????

S

Sören-6830

Guest

Tycker det är intressant att se saker från olika sidor. Därför läste jag Åkessons bok Satis Polito.
Intressant att, oavsett vad man själv har för politisk uppfattning, se hur en politiker upplever sin tillvaro. Inte alltid dans på rosor precis......

F

F.d. 25045

Guest

Jag tycker, även om det inte verkar så att politiker ska ha en mycket bra lön för sitt många ggr hårda arbete, men att få både lön o uppbära sjukpenning är direkt stötande. Att söka sjukpenning är ju frivilligt och inget man måste göra. Tycker även till skillnad från många andra att de ska ha en rimlig "pension" om de inte får arbete eft ex ett val.

Toppen