Carthagofrik
FD HBK Medlem
Någon som vet om det Blivit någon skattehöjning
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Som jag förstått det så låg det inte på Transportstyrelsen att fatta ett sånt beslut utan på Justitiedepartementet. Och dom gjorde som dom brukar.Det verkar vara väldigt många på det här forumet som tycker att det är helt okay med den här orimliga skattehöjningen. Jag förstår ingenting... Varför skall husbilar beskattas på det här sättet? Övriga fritidsfordon som motorcyklar, husvagnar, båtar mm. beskattas inte på samma sätt. Och vad sitter det för för inkompetenta stolpskott på transportstyrelsen som ena stunden säger att det inte skall bli en höjning för att sen vända på klacken och säga att vi ber om ursäkt men det här var fel information.
Det verkar vara väldigt många på det här forumet som tycker att det är helt okay med den här orimliga skattehöjningen. Jag förstår ingenting... Varför skall husbilar beskattas på det här sättet? Övriga fritidsfordon som motorcyklar, husvagnar, båtar mm. beskattas inte på samma sätt. Och vad sitter det för för inkompetenta stolpskott på transportstyrelsen som ena stunden säger att det inte skall bli en höjning för att sen vända på klacken och säga att vi ber om ursäkt men det här var fel information.
Inkompetent om man höjer skatten? Antar att man är kompetent om man sänker och det kom det besked om häromsistens att man också gör i regeringen. Inte lätt det det här med skatter. Fast inkompetens är det kanske bara om skatten som höjs drabbar eller kan komma att drabba mig?Håller med inkompetent folk i regeringen.
Håller med inkompetent folk i regeringen.
Det är trist med en så orimlig skattehöjning på husbilar. Det har inneburit livskvallite för många. Samtidigt
är det en förenkling att tro att bara vi byter regering så blir vi av med skatten. Alla som är det minsta insatt i politk vet att inga politiker vill oss något ont, men i miljökrisens fotspår försöker alla hitta vägar till mindre utsläpp av miljöfarliga ämnen. Att inte alla förslag är lika bra o konsekventa är bara att beklaga. Men kanske skulle en illegal o tydlig protest (ut med alla husbilar på vägarna i samband med Elmia) leda till att styrande politiker ser det orimliga i denna skattehöjning.
Det är trist med en så orimlig skattehöjning på husbilar. Det har inneburit livskvallite för många. Samtidigt
är det en förenkling att tro att bara vi byter regering så blir vi av med skatten. Alla som är det minsta insatt i politk vet att inga politiker vill oss något ont, men i miljökrisens fotspår försöker alla hitta vägar till mindre utsläpp av miljöfarliga ämnen. Att inte alla förslag är lika bra o konsekventa är bara att beklaga. Men kanske skulle en illegal o tydlig protest (ut med alla husbilar på vägarna i samband med Elmia) leda till att styrande politiker ser det orimliga i denna skattehöjning.