• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Skärpning önskas

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 50005

Guest
Övernattade för första gången vid reningsverket i Ystad. Ett underbart ställe! En fin hundtillåten strand, två bajamajor, sopcontainer och hundbajspåsekorg inom området. Vi njöt!
Men.......................
En HBK-medlem (!) rastade under helgen sina tre hundar modell större utan att någon gång ta upp bajset efter dem. Och detta på gräsplanen som används för uppställning av fritidsfordon! Och denna plats upplåter kommunen utan någon kostnad. Tror någon att vi får behålla platsen om vi missköter oss? HBK arbetar ju för att husbilister skall sköta sig och då bör vi föregå med gott exempel, eller hur?

Senast redigerad av en moderator:

Tom o Cina

HBK Medlem
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1547
Medlemskap
2025
Sv: Skärpning önskas

Såna är dom flesta hundägare...tyvärr
Det var ett fult inlägg, har själv 2 hundar o plockar upp efter dem på allmänna platser.
Dock inte ute i skogen om de inte sätter sej mitt på en stig. Har åkt 350 mil på semestern o inte haft några problem med varken mina eller andras hundskit.//Cina

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Det är sorgligt att inte alla hundägare plockar upp efter sina hundar på allmänna platser. Ser dagligen att väldigt många gör det, men det finns tydligen en liten klick som inte bryr sig. Särskilt sorgligt är det när det är en HBKare som inte tar hand om hundskiten på en allmänt trevlig ställplats. Där kanske barn brukar springa runt och leka. Mycket trist!
V-backen :mad:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Ett intressant inlägg som tål att kommenteras.

Vad bygger du ditt uttalande på? Har du någon statistik som du grundar dig på eller är det bara något allmänt tyckande? Det krävs bara en hundägare som inte plockar upp efter sin hund för att det skall se ut som om "...dom flesta hundägare..." inte gör det.

Har du inget att underbygga ditt påstående med så kan kanske en modifiering av ditt uttalande vora på sin plats, kanske till och med en ursäkt.

/Michael Johansson

F

F.d. 15874

Guest

Samma sak hände för inte så länge sedan på en annan ställplats lite högre upp i skåne,det var vid havet det med och är en väldigt fin ställplats och dessutom väldigt populär,det var 3 st hundar modell större, som var ute och rastades,och det blev ett fasansfullt liv där när en annan person såg att hundägaren/na.inte plockade bort efter sina hundar,jag tror att den ställplatsen snart kommer att försvinna pga att många skräpar ner och inte tar med skräp varken efter sej själva och sina hundar.Pga att sopkorgen är proppfull.Nu vill jag på inget vis säga att det är just HBK medlemar som gör på detta viset utan det finns faktiskt andra som inte är med i klubben som beter sej på detta sätt.

Det är ju det som är så tråkigt att kommer man som HBK medlem och märke på bilen så får man en stämpel på sej vare sej man har hund eller inte.
nu för tiden så åker vi utan hund och det känns väldigt konstigt att han inte finns hos och med längre,men när han var med så plockade vi alltid upp efter han oavsett var vi var.

Per 891/

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Snälla dra inte alla över en kam. Själva plockar vi alltid upp efter Nalle (och tidigare hundar vi haft) har alltid många påsar med mej och plockar även upp efter andra hundar. Vill ju inte att barn (och vuxna) ska trampa i det. Visst behöver en del hund
ägare skärpa till sig men för den skull betyder det inte att ALLA beter sig så eller hur.
MVH Gunilla

F

F.d. 7282

Guest

Jag kan inte tolka detta annat än ironi....eftersom verkligheten ser annorlunda ut.

Om det inte är så, tänker iallafall inte jag lägga energi på att försöka omvända dig.

// Pär

M

mikkis

Guest

vänta stopp nu !!!

Varför skrivs det ett inlägg att en "hbk" medlem inte plockat upp efter sig då dessa rastat sina hundar?

Jag förstår inte ens varför man debbaterar en sådan sak.
Är man inte karl/kvinna nog att tala om det för personen som rastar sina hundar ska man INTE ta upp ämnet i ett forum !

Jag kan även tala om att vi har oxå hundar.
så jag vet vad som gäller för hubndar och rastplatser, men att bli påhopat i en sandlåde debatt i detta forum är lågt!

Mikkis & Solen och "brudarna"

F

F.d. 10115

Guest

Många hundägare verkar inte vara läskunniga heller.. det står inte att ALLA är såna. Med dom flesta menar jag dom flesta som jag har sett,men jag har tydligen bara haft otur.
För mig är hundar ett helt meningslöst djur utom när det gäller ledhundar för blinda och knarkhundar och annat som för nytta med sig.Okej,det skapar en del arbetstillfällen och i form av städning,tillverkning av hundmat och andra tillbehör.

M

mikkis

Guest

Hmmm.. nu kan vi hundägare inte plocka upp efter hunden och inte läsa! *suck*
Lägg ner denna disskusion ...
Mikkis

F

F.d. 50005

Guest

Bäste Mikkis
Sandlådedebatten tycker jag att du själv står för. Hade du läst min insändare hade du nog förstått vad jag menade!

M

mikkis

Guest

Agnej!
jag står inte för någon sandlåde debatt utan jag anser bara att föra en disskusion på ett forum och hänga ut som i detta fallet hundägare utan att tagit upp problemet med den beröra på det specifika ställplatsen ni var på är rätt lågt!

Varför påpekades det inte för den hundägaren på "reningsverket! om att det finns hundbajspåsar och hon/han kunde plocka upp efter sig istället för att föra en debatt på en klubbsida?

Det känns lite som att ni som ej har djur söker fel och brister hos djurägare!
Sitter man och tittar på att hundarna rastas ett flertal tillfällen och ägaren ej plockar upp efter djuren, och man tar så illa vid sig kan man faktiskt ta den med personen i fråga och EJ vara en debattör där hundägaren i ej kan försvara sig!

Nu måste jag återigen tala om att vi plockar alltid upp efter våra djur och jag håller med dig om att man INTE skall låta hundbajset ligga kvar av olika anledningar.
Skulle jag se att ngon ej plockade upp efter sin hund och jag skulle nog mot förmodan ha ont av det skulle jag iallafall ta det med den berörda!

Har nu sagt min mening i detta ärende,

Mikkis & Solen samt "brudarna"

F

F.d. 50005

Guest

Mikkis
Jag anklagade inte dig.
Vad jag främst ville få fram (som du tydligen inte noterat) är att eftersom HBK arbetar för fler ställplatser, bör medlemmar föregå med gott föredöme, så att husbilister inte får dåligt rykte!

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

aw1973:

Efter att ha läst en del inlägg som du har skrivit tidigare här på forumet har jag förstått att du besitter ett hat till hundägare av någon anledning (hat är ett ord du själv använt).

Det kanske inte är så smart att utrycka dessa åsikter på ett husbilsforum där det finns väldigt många hundägare. Husbilsklubben ska väl ändå stå för gemenskap? Jag förstår faktiskt inte vad du är ute efter........

För övrigt plockar vi givetvis upp efter våran hund och det gör alla hundägare vi känner också.

:msn_dog:-hälsningar

/Per

F

F.d. 10115

Guest

Per,jag är här för mitt husbils och camping intresse men eftersom även hundar diskuteras flitigt säger jag bara min åsikt i ämnet.Hoppas att du kan ta det annars borde kanske ämnet hund diskuteras på nåt hundforum? Och jag tycker att det är jättebra att du plockar upp skiten efter din hund.:)

F

F.d. 29837

Guest

Hur kan Du bara slänga ur dig ett sådant påstående aw 1973. Jag tror att många med mig blir mycket illa berörda. Jag kan tala om för Dig att de allra flesta hundägare sköter sig. Gör ett besök vid ett sk hundbad där kan jag lova dig att inget hundbajs finns och inget annat skräp heller till skillnad från andra badstränder.
Det är nog ett fåtal som inte sköter sig. Dom behöver en tillsägelse eller en förfrågan om dom "glömt" sin påse.
Menar du kanske också att den husbilsägare som gick in i skogen och tömde sin kemtoa i buskarna vid en ställplats i Skåne skall representera de flesta husbilsägare? Jag blev vittne till detta nu i juni. Påpekade för den "skyldige" hur vansinnigt detta var.

Hundägarna Marianne och Bengt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen