Sv: Skäms
Jag tycker inte att jag har hänga ut någon/ några. Jag tycker det är jav..... dåligt av den och alla andra som gör detta. Sen spelar det ingen roll om det är rent eller smutsigt vatten. Där finns tömnings stationer att tömma på.
Jag trodde att vi fick ta upp saker till diskussion på hemsidan eller är det så att du kännde dig träffa???
Hälsningar Brittan
Vad är det för farligt att ev, tömma ut rent vatten , varför ska man behöva skämmas över det ?
Många sommarstugor och gamla torp har direktavlopp för spillvatten/diskvatten till en stenkista inget som dom skäms över dessutom godkänt i dom flesta fall .
Ibland undrar jag om vi överhuvudtaget har rätt till att använda husbilen när man läser alla dessa förmaningar från dessa moralister som inte gör annat än ser fel i allt .
Själv tappar jag ut gråvatten över avloppsbrunnar ibland i nån grusgrop eller på nån gräsmatta , likadant gör jag med färskvattnet ibland om jag tycker att det legat lite för länge i tanken och vill byta ut det.
Händer också att jag kör det inbygda elverket vid nåt tillfälle när elen håller på att tryta , har vid ett antal tillfällen fått höra det olämpliga i det också av vissa moralister .
För ett tag fanns det också en önskan på forumet om att vi skulle börja svartlista husbilshandlare och verkstäder som vi inte gillade , själv kan jag inte förstå varför en husbilsklubb ska verka som angivare och smutskasta folk som vissa av oss inte gillar .
Därför är det med förvåning och rädsla jag läser om hur klubbkamrater med eller utan logga och nummer på sin husbil ska skämmas och hängas ut på forumet , när nån eller några inte följer dom regler som vissa medlemmar har satt upp , och som dom dessutom har mage att publiceras på forumet utan att känna till hela bakgrunden till det inträffade .
Låt klubben fortsätta vara en husbilsklubb och sluta hänga ut husbilsägare som ni inte tycker lever upp till era höga ideal .
Rulla Lungt !