• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Singel tjejer?

F

F.d. 1539

Guest
Sv: Singel tjejer?

Låter trevligt med mässa o umgänge med medlemmar:yes: ! Nästa år ska vi också försöka åka på lite mässor o träffar:D ! Ha det så trevligt så länge så lär ni säket få ta del av min o sonens resa genom norrland i vår "nya" bil.:music-icon:

Blåsiga hälsningar från Frösön!
Camilla

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3067

Guest

Hej Camilla & Marcus!

Nu tänker en grå "gubbe" blanda sig i resonemanget, så att du tänker använda din bil i vinter, tycker jag du gör rätt i, men en sak som du måste tänka på är att du har isolerade tankar på den och då tänker jag på färsk och gråvatten så det inte fryser för dig, men du kan ju låta bli att fylla dom på vintern och ha vatten i dunk med dig, tänk också på att du måste släppa ur vattnet när du inte använder bil'n...lägg dusch slang på golvet och öppna kranarn så får du ut det mesta av vattnet och om du blåser i kranarna så kan du vara ganska säker på att du klarar dig, sedan så kan jag tala om för dig att det är förbaskat trevligt att vara ute på vintern med husbil, så jag är övertygad om att du och din som och lilla hunden kommer att mysa massor, våra två cairnterrier mår som drottningar när vi är i husbilen...så lycka till vi kanske möts någon gång i snön i väst jämtland....

Gunnar & Kersti

Pirkko & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
415
Medlemskap
2026

Tänkte idag att det är ju himla tur att man är intresserad av att köra husbilen själv!
Som exempelvis i lördags åkte Sibelius dvärgpudel och jag till hundutställning i Gävle ... behövde inte tvinga med mig Kjell för att köra!
Idag fick jag besök av Gunvor, en gammal skolkamrat och vi tyckte att det var en bra idé att åka till nån sjö och där brygga kaffe och njuta av utsikten. Kjell jobbade och alltså hade vi inte kunnat komma iväg om bara han kör!
Förresten har vi avverkat drygt tusen mil sen maj och han har kört max 10 av dessa.
Håller med dig, Camilla att en bra sås reder sig själv ... oavsett om man är singel eller inte!:D

Senast ändrad:
F

F.d. 1539

Guest

Hej Gunnar & Kersti!

Blanda sig i....????? Om du visste vad många precis sådanna råd vi behöver:yes: ! Klart man ska använda bilen på vintern när den kostar som en bättre fritidsbostad!! Bilen jag kommer köpa är en Hobby 650 AK och vad jag har kunnat läsa mig till så ska den ha värmda tankar. Bilen finns nu i Umeå men är importerad från tyskland i augusti och jag hoppas det går att få tag i bruksanvisningar på svenska för min tyska är något mer än ringrostig :D !

Hoppas också att vi ses ute i det fria!

Mvh
Camilla o Marcus

F

F.d. 1539

Guest

Hej Pirkko!

Om du viste vad det låter härligt! Själva skulle vi till sundsvall på utställning i söndags men på fredagkvällen tog Fia ett skutt över axeln på Marcus vilket slutade i ett antal vetrinär besök med röntgen:swoon: ! Men vi kommer igen:yes: !

Ha det gott o ta vara på det fina höstvädret!

Mvh
Camilla o Marcus

Pirkko & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
415
Medlemskap
2026

Hoppas att det gick bra med Fia!

Ja, det är så underbart att kunna flytta sommarstugan dit man vill, när man vill, allt efter dagshumöret! Hösten är den bästa årstiden ... enl mig ... och det är extra mysigt att "vildcampa" då.:cool: Hundarna gillar det också.
Inte behöver man trängas med andra bilar heller på de vinteröppna campingarna!:music-icon:
Må så gôtt!

F

F.d. 6497

Guest
Sv: Ensamma tjejer?

Skulle vara så himla kul att veta om det finns fler ensamma tjejer som är som jag!
Har ju 12 åriga sonen förståss men han kan inte mer om bilar än jag:twitcy: !
Har längtat till det här livet så länge nu att jag bestämt att jag gör det....bära eller..! Bra sås reder sig själv som min pappa sa!:yes:

Skulle i vilket fall va kul med kontakt med er i samma sits! Ja, jag vet att det finns "Damernas" men det verkar inte vara lika läst som "Markisen"

Camilla 1005
Hej Camilla! Jag kör också själv, men jag har Emil med i bilen också, en 11-mån Chihuahua som älskar att åka husbil.:yes:

Toppen