• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Singel tjejer?

F

F.d. 1539

Guest
Ensamma tjejer?

Skulle vara så himla kul att veta om det finns fler ensamma tjejer som är som jag!
Har ju 12 åriga sonen förståss men han kan inte mer om bilar än jag:twitcy: !
Har längtat till det här livet så länge nu att jag bestämt att jag gör det....bära eller..! Bra sås reder sig själv som min pappa sa!:yes:

Skulle i vilket fall va kul med kontakt med er i samma sits! Ja, jag vet att det finns "Damernas" men det verkar inte vara lika läst som "Markisen"

Camilla 1005

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Singel tjejer?

Vad jag vet så finns det i alla fall två aktiva till i klubben, men dom får presentera sig själva i så fall.

F

F.d. 673

Guest

Singel här också. Inget mänskligt ressällskap alls här. Bara hunden Bamse.

F

F.d. 24280

Guest

Det måste kännas skönt Åsa,jag säger det samma..inget kvinligt här i min bil..absolut fri från tjat:music-icon: :music-icon: :music-icon:

F

F.d. 1539

Guest

Hej Åsa!

När du skaffade din bil, hade du då en tidigare kunskap om bilar som var mer än "normal" om jag säger så? Har fått så många komentarer om att jag inte har "alla hästar hemma" som ger mig in på det här:confused: . Men jag ger mig inte, jag tror att man lär sig efter resans gång och att om man har intresset så kommer kunskaperna med tiden. Sen finns ju alltid det här forumet för enorm erfarenhet:spinny: .

Camilla

F

F.d. 673

Guest

Nä, har alltid tyckt att bilar är rätt trist! Inget intresse alls för dem. De ska ta mig från punkt A till punkt B. Hur de ser ut och vad de har för finesser och så har jag aldrig brytt mig om.
Det är väl inte märkvärdigare att ha en husbil än att ha en personbil, och ingen tycker väl att du är knäpp om du har det?!
Inte tänker jag börja bli "bilfixare" bara för att jag har husbil! Verkstäder tar emot dem också om det är bekymmer! Jag har däremot sett till att skaffa mig Motormännens väghjälpsförsäkring så att jag kan få två ingripanden/år betalda om jag behöver hjälp längs vägen. Det känns bra tycker jag, för händer något behöver jag hjälp, så enkelt är det! (Skulle gärna haft en "riktig" assistance-försäkring, men de kan inte tecknas för en så gammal bil som min, så M.s väghjälp är ett bra alternativ.)

F

F.d. 1539

Guest

Nej,du har aldeles rätt! Aldrig fått komentarer om Volvon inte. Det var trevligt att läsa ditt svar och det gav mig "vatten på kvarn". Tror föresten att inte alla killar heller är bilmekaniker men dom vill gärna utge sig för att vara det. Ska nog oxå kolla med någon liknande service OM det skulle hända nått.

Ha dé!
Camilla

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Klart att du klarar att åka husbil! Jag tillhör visserligen det manliga könet men jag kan ingenting om bilar. Men jag har märkt att det räckar att lära sig att tanka och eventuellt fylla på spolarvätska. Jag skall också försöka lära mig att byta glödlampa. Sist en strålkastarlampa gick sönder monterade jag den upp-och-ner men det fixade bilprovningen åt mig! Lycka till med husbilsköpet.

F

F.d. 1539

Guest

Tack för de orden Mikael!!!!

När jag skrev om det motsatta könet tänkte jag mest på komentarer jag fått från killar som aldrig satt sin fot i en husbil! Kan det vara avundsjuka :wink: ! Hur som helst kommer vi hämta hem bilen nästa helg så nu blir det åka av innan snön kommer!:yes:

Camilla

F

F.d. 673

Guest

Har inte hängt med riktigt. Vad blev det för bil, Camilla?

F

F.d. 1539

Guest

Ja det blir en Hobby 650 AK -06! Kan tyckas stor för två men jag räknar med att om vi ska använda bilen fullt ut så kommer det krävas plats för vänner, både sonens o mina! Sen bor vi ju på de breddgraderna att mycket vintersaker ska med!:spinny:

Camilla

F

F.d. 673

Guest

Jamen det låter ju fantastiskt!! Du behöver ganska stort, tycker jag, men en "snart-tonåring"! Och så kul med så nytt!! Och du, så nya bilar mekar man inte med själv! De är inte gjorda för att "hemmapulare" ska in och rota i motorerna! Oavsett kön!

F

F.d. 1539

Guest

Tackar tackar! Nej jag hade nog inte tänkt ge mig på några motor renoveringar direkt oavsett vilken bil det blivit:wink: ! Har nog mest bara gått på känsla om hur jag vill att bilen ska se ut! Men byte av däck och lampor ska jag väl klara, o en å annan säkring kanske. Vi får väl se hur det går!:)

Pirkko & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
415
Medlemskap
2026

Lycka till Camilla och Markus!

Jag är ingen singeltjej, men har en sambo som inte vet hur man öppnar motorhuven ... och han vill nog inte veta det heller!:D
Tycker inte att det är någon nackdel. Men det är viktigt att ha nån sorts "assistansförsäkring".

F

F.d. 3727

Guest

Friska tag Camilla o Markus. Drömmar skall man försöka förverkliga och det gör ni. Lycka till med den nya bilen. Vi stallade in vår bil i dag. Hoppas få se eran bil så småningom. ps. din plutt sitter på ängen mitt mot högstadiet. ds.

F

F.d. 209

Guest

Jag tycker det ser trevligt ut när kvinnor kör husbil antingen ensamma eller med partner. Min fru kör gärna. Husbilslivet är det något speciellt med. Har haft ett antal husvagnar och nu är det 6:e husbilen. Man tar sig längre eller kortare turer och upplever mycket i omgivningen. Det blir ett sätt att byta miljö och få ut något av fritiden också. Det finns så mycket att se enbart i Sverige. Sedan vi fått nya husbilen i början av augusti har den nu gått 600 mil enbart i Sverige. Med den tidigare husbilen har vi varit dels i Norrland och dels i södra Sverige och Danmark under vår och sommar. Efter varje resa känner man sig vederkvickt och kan ta sig an vardagens göromål.
I Sverige har vi ca 40% enboende och jag tycker att det skulle vara trevligt att se fler ensamstående i husbil. Är man på campingar oavsett om det är husvagn eller husbil är de flesta par. Eftersom jag ofta är på resa ensam antingen i jobbet eller på fritid p g a att min fru ofta jobbar när jag är ledig, lägger man märke till detta. Det jag då tycker är ett problem är att man känner sig lite udda i sammanhanget. Kanske det beror på mig själv. Man umgås ofta parvis.
Därför tycker jag det är enbart positivt när fler ensamstående kvinnor och män skaffar sig husbil och då även får delta i den fina samvaro som finns bland husbilsägare. Inte minst när man träffas spontant på någon camping eller ställplats och kan stå och prata med varandra en stund, kanske dricka en kopp kaffe eller äta något medhavt tillsammans och utbyta erfarenheter om husbilslivet, ställen man varit på etc.
Det finns även finns grupperingar som inte gärna vill ha det så och det får man respektera. Man märker det snart.
Över huvudtaget är det livskvalitet att ha en rullande fritidsbostad.
Så sammanfattningsvis, lycka till med husbilslivet, Camilla och Åsa. Fler borde följa efter initiativet.
Vänliga hälsningar
Alf E J

Aej65225
HBK 432

F

F.d. 1539

Guest

Tack Inga o Olle! Det här med förvaring för vintern verkar inte vara det lättaste. Om ni har några tips får ni gärna dela med er till mig om dem. Vill ju även komma åt bilen vintertid så den får inte bli insnöad.

Jasså, plutten har flyttat på sig:spinny: ! Ska försöka fixa det men det är inte lätt när man är skakelhänt:wink: !
Camilla

Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2025

Tjingeling

Hej Camilla o Marcus..välkomna till klubben.:) Är inte singel men den som kör..:wideeyed:
Tycker det är jättekul med husbil..efter att ha haft husvagn i många år..Det är ju jag som kör bilen..(är åksjuk om jag sitter bredvid) gjorde jag även med husvagnen..älskar att köra, roligaste som finns.Vi har också en son som blir 15 den 5 jan-08..och en stor 50 kg hund som tar sin plats *Leo*..en Tibetansk Mastiff, som också älskar att åka husbil :yes:

Lycka till med bilen finns nog alltid nån sm hjälper dig om det behövs..:wink:

Kram från Lotta i Smedjebacken

Senast ändrad:
F

F.d. 1539

Guest

Tack för det Lotta!
Ja det kan ju vara så också förstås:yes: ! Vet att man pratat om att "våra" ungdomar också skulle få en "länk" här i forumet. Vet ni något om det?
Vi har också en liten Yorkshireterrier vid namn Fia och hela 1,8kg tung så en hel del utställningar räknar vi med att åka till med husbilen.

Jag längtar så det gör ont att få hämta bilen men nu hotar dom med snö längre fram i veckan så det kan ju bli en dramatisk jungfrufärd:wideeyed: !

Mvh
Camilla

Pettsson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
480
Medlemskap
2025

Hej camilla..

Förstår att du längtar.:yes: .gjorde vi med..beställde nya bilen i början av maj..och den 25 maj fick vi hämta den..underbart kul..den dan hade man verkligen väntat på. :spinny: Håller tummarna för dig att snön väntar på sig åtminstone ett par veckor till, så du hinner ut några helger.:wink: :yes:

Vi åker till sollentuna mässan på fredag *Caravan Show*..ska campera hos Egil o Gunilla(HBK 84) i Vallentuna, ska bli jättekul. Vi missade ju elmia eftersom vi låg sjuka :confused: då..men nuså..jippie..ska bli kul att träffa lite HBK are..:yes: :wink:

Sköt om dig Kram Lotta

Senast ändrad:
Toppen