• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sidor till markis

F

F.d. 12848

Guest
Sv: Sidor till markis

Jag har ett safaritält, se under annonser.
hälsar Göran

claes/mia

HBK Medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025

Hej

Jag har ett safari room ,det är kanon på tidiga vårar och sen höst och med en elfläkt om man står på el plats eller gasol resturang värmare i minniatyr om man fricampar gör att det går o sitta ute på sena kvällar .Sätter upp det på 20 minuter och river det ännu snabbare,ok det tar lite plats att ha med sig men med garage är det inga problem på sommaren har jag bara en sida med mest för blåstens skull./Claes

Hi Life

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
569
Medlemskap
2025

Hej Guben.
Markis sidan har jag köpt via vår husbilsförsäljare Skåne Camp i Svedala.
Den finns att köpa KAMA-fritid AB.
Kommer faktiskt inte ihåg priset.

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Hejsan!
Jag har markisen Omnistor4000 går det att sätta på sidogavlar på den ?
Är det någon som vet där jag kan inhandla gavlar till den modellen och till ett vettigt pris?

Mvh/ Pelle&Annette

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025

Jag funderade ett tag på att köpa front och gavlar. Men priserna på dessa saker är mycket höga. Snål eller som jag själv säger sparsam. Gjorde att jag köpte gavlar till ett partytält. Tyget är inte så snyggt, randigt grönt och vitt. Sedan gick jag ut och mätte sydd sedan front och gavlar. Stormmatta (det som ligger på backen är av pressening ca 30 cm bred). Dragkedja till dörr. Det som är kvar är att fixa stänger eller vajer för att fästa gaveln. Totalkostnad 550 kr. Tyget är lite tunt och behöver impregneras. Men det är helt okej för mina behov. Det skall användas när jag är och fiskar.
Ha det

F

F.d. 4697

Guest

Jag fick ett sådant här vindskydd i present och det är jag mycket nöjd med ,och det är lätt att sätta upp.

Bra som alternativ går visserligeb inte helt upp men fyller sin funktion

IMG_2190.JPG

Bilagor

• IMG_2190.JPG
    IMG_2190.JPG
    3,4 MB · Visningar: 25
F

F.d. 7903

Guest

Det ligger ofta annonser på blocket på sidor & vägg till fiamma.
Vi brukar snegla där allt som oftast eftersom jag är för snål för att köpa nytt.. :twitcy:

F

F.d. 17050

Guest

Vi köpte ett safari room till vår gamla Frankia I700. Nu har vi bytt bil så det passar inte längre. Har bara haft det uppe en gång pga av bilbyte. Ät någon intresserad så hör av er. Skönt med lite vindskydd ibland.
Anne-Louise

Hej
Jag vill gärna komma i kontakt med dig eller någon annan, då jag med ljus o lykta letar sidor till våran markis på husbilen :wub: Markisen sitter på 2.60 meters höjd.

Maila, ring el smsa mig är ni snälla...
Caroline 0706 950 950
caroline@sodervidinge.se

Hans Danderyd

FD HBK Medlem
Kommun
Danderyd
HBK-Nr
3003
Medlemskap
2021

Hej!
Vi hade ett Safarirum till vår förra husbil. Jättebra om man ligger stilla flera dagar, men med husbil gör man inte det. På två år använde vi det 5 dagar. Kunde bott på lyxhotell de dagarna.
Till nya bilen blev det inget. Personligen tycker jag man ska tänka efter innan man kostar på 15 till 20 000 kr i nypris. Ett "staket" som på bilden ovan har vi nu och det ger tillräckligt skydd.

Hälsningar
Hans

F

F.d. 6057

Guest

Fungerar kanon med sidor kolla min avatar. eller min husbil.

Senast redigerad av en moderator:
R

Ruth o Bosse 1

Guest

Hej jag är ute efter sidor till min omnistor markis men det är mycket svårt att hitta något beg.

F

F.d. 21408

Guest

Hei

Vi har et inaca "fortelt" (tre sider) som vi setter på markisen. Min mann setter det opp på ti minutter. og tar det ned enda fortere. Tror det er det som robert skal selge. Vi bruker det hver helg vi er ute. Utrolig deilig med ekstra plass, og ikke minst hvis en er flere på tur , og dårlig vær så er det deilig. Den passer både til Fiamma markise og omnistor.

Hilsen Liv

R

Ruth o Bosse 1

Guest

hur stort är det vill ha redapå höjd längd och bredd och priset

F

F.d. 21408

Guest

Hei

Er ikke sikker på om Ruth o Bosse 1 spør meg om div i forbindelsemed inaca fortelt.Vårt fortelt kjøpte vi til vår forrige husbil som hadde en 3 meter fiamma markise. Det finns forskjellige høyder på disse. Vi kjøpte ny bil iår og denne har omnistor markise på 4 meter. Vi kjøpte da et skjøtestykke på 1 meter. Max fritid forhandler dette teltet. Med det nye skjøtestykke kom alt på ca kr 8000.Nkr

Hilsen Liv

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Vi valde vindskydds-modellen, enklare och billigare samt funkar bra. Vi står inte stilla så länge på en och samma plats.

R

Ruth o Bosse 1

Guest

Hej vårat omnistor är 340 så det passar nog inte

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Om man bara vill ha lite vindskydd någon gång så kan man ju köpa vita prasselväggar som är till de vita "engångstälten",ursäkta namnet som finns att köpa på rusta o jysk.
Jag har sålt ett flertal sådana till husbilar o husvagnar men då har de gjort ett litet tak av dom till dörröppningen.
I dessa prasselväggar finns det ett flertal öljetter så att man kan variera storleken.
Problemet kan ju vara hur man skall fästa i bilen, men lite uppfinnarjocke är det nog i de flesta av oss./susanne

F

F.d. 21408

Guest

Hei igjen Ruth o Bosse 1

Jeg trodde at markiser hadde standardmål som f.eks 3m , 3,5 m eller 4 m. Inaca teltet har standard på 3m , og så kan man skjøte på med 0,5 m eller 1 m etter som man trenger.

Hilsen Liv

R

Ruth o Bosse 1

Guest

Undrar vad ni skall ha för detta

Toppen