• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sidor till markis

F

F.d. 25057

Guest
Hej, min fru vill ha sidor att sätta på markisen, är det någon som har erfarenhet av det ? nackdelen måste ju vara när det blåser.
Hälsningar.
Guy

F

F.d. 4754

Guest
Sv: Sidor till markis

Hej.

Jag har sidor men aldrig satt upp det (ännu).
Sidorna väger några kg och det är är också några aluminiumprofiler och dra runt på...

Vill Du se en kort video från Fiamma Privacy room kan jag bränna och skicka dig skivan.

Hör av Dig i så fall.

Hälsningar
Knausen

F

F.d. 25057

Guest

Hej.

Jag har sidor men aldrig satt upp det (ännu).
Sidorna väger några kg och det är är också några aluminiumprofiler och dra runt på...

Vill Du se en kort video från Fiamma Privacy room kan jag bränna och skicka dig skivan.

Hör av Dig i så fall.

Hälsningar
Knausen

Hej tack det vore kul att se, för jag är lite skeptisk
Hlsningar Guy

F

F.d. 9156

Guest

Hej!

Vi har sidor till våran markis. Det är kanon bra, inga problem vid blåst.
Det blir som ett förtält. Mvh Uffe

F

F.d. 25057

Guest

Hej Uffe är det inte "bökigt" att sätta upp å släpa med sig, det är ju sidor o alu.stänger,
har du även front uppsatt ? Var ska man ha alltihop när man reser ?
Guy

F

F.d. 4754

Guest

Hej Guy.

Ska bränna och skicka en cd som kommer om två dagar. Du kommer att bli frälst. Det ser så enkelt ut att sätta upp det. Verkligheten är nog lite annorlunda...

Hälsningar
Knausen

robert

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027

hej jag skall sälja mitt fiamma privacy till en fiamma 45i vi har bytt bil så nu passar inte detta . stängerna har vi i garaget sidor och front har vi alkoven under färd . sidor är bra
att vind och sol . ny pris 8000:- nu 4000:-
robert

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hej vi köpte en begagnad husbil i vintras och det ingick sidor till markisen, men det finns ingen bruksanvisning/monteringsanvisning med. Är det nån som skulle kunna kopiera sin monteringsanvisning, alt scanna och skicka som PDF, eller lägga i ett kuvert till mig, jag betalar för utlägg o besvär i så fall. Markisen är en fiamma, det står inte mycket mer än 45 på den. Vi har inte en susning om hur man får ihop alla pinnar och skynken som är med...
Alternativt så har vi med oss all bröten ner till Ullaredsträffen nu i helgen, och hoppas på att nån annan HBK:are vet hur man monterar den...
Hälsn. Annette

F

F.d. 25057

Guest

Hej Guy.

Ska bränna och skicka en cd som kommer om två dagar. Du kommer att bli frälst. Det ser så enkelt ut att sätta upp det. Verkligheten är nog lite annorlunda...

Hälsningar
Knausen

Tack jag väntar med spänning.
Guy

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Det verkar bara vara bruksanvisningen till nån dragkedjemodell, och så långt vet jag att det är det inte. Chansar på att vi får hjälp med monteringen i Ullared till helgen

HusbilsBjörk

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
466
Medlemskap
2025

Hej på er
Jag har inga svar på era frågor men har ett liknande problem själv, det satt en relativt ny Fiamma markis på hubilen när vi köpte den och vi fick med gavlar och front till någon "liknande modell" som killen sa när vi gjorde upp affären.
Det är lite bökigt ock passar inte helt perfekt men det går att få ihop relativt bra, inte för att vi anväder det speciellt ofta men det funkar.
Så vi kanske kan hjälpas åt med ditt, Ludde, på något sätt går det sökert.....
mvh Claes
Husbilsbjörk

F

F.d. 25038

Guest

Hej har du möjlighet att lägga ut en bild på stänger och gavlar tycker det är
konstigt när du säger att du inte har nån dragkedja på brukar va med den
gavlar å frontstycke sätts ihop.å mellan sidostycke å markis med stora
plast"clips"som ser ut som bokstaven C som klämmer fast gavel rör markis.

Hi Life

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
569
Medlemskap
2025

Vi har Fiamma markis på vår bil.
Till den har jag köpt en sida.
I sidans överkant för jag in ett alluminiumrör som spänns fast mellan bilen och markisens ytterprofil. sidostycket knytes sedan fast i stolpen samt med spik i marken.

Denna sidan går att montera på båda sidorna efter vind och godtycke.

Tar liten plats i garaget samt moneras på max 2 minuter.

Simma lugnt.
Hi.Life

F

F.d. 50012

Guest

Hej!
Har man otur när det blåser så kan det se ut som på bilden. Vi hade tur ändå, inget gick sönder för vi hann veva in markisen men en salig röra blev det.

Bertil HBK-556

Dscn1585.jpg

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023

Det verkar bara vara bruksanvisningen till nån dragkedjemodell, och så långt vet jag att det är det inte. Chansar på att vi får hjälp med monteringen i Ullared till helgen

Hej!:)
Kan detta vara något?
Det finns en installationsanvisning för F65 också, men det var väl inte det ni hade?
Hittade den på denna sidan Fiamma SpA Välj under "installationsanvisningar".
Claes! Kolla du också på denna sidan, det kanske finns något för dina markissidor också:wideeyed:

Lycka till :yes:

/Thomas

Bilagor

• privacyroom.pdf
    965,1 KB · Visningar: 113
Senast ändrad:
F

F.d. 297

Guest

Vi har sidor till våran markis det heter Safari room vi köpte från Kabe kostade 10 000 det blir som ett förtält med gardiner till och stativ samt stormlinor vi har inte hunnit att packa upp det än för vi har mest varit ute på vägarna än i år men blir nog till semestern. Men nu vet inte jag vad ni har för husbil jag är inte hundra nu om det som vi har passar alla bilar för jag kommer ihåg att vi hade lite knöligt att få kabe att vara säkra på att det skulle passa men till slut kom de fram till att det skulle passa. vi köpte även ett litet vintertält via blocket som fungerade som ett standby tält som vi har som ett föråd nu på våran camping.

Anita

Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
826
Medlemskap
2026

Vi köpte ett safari room till vår gamla Frankia I700. Nu har vi bytt bil så det passar inte längre. Har bara haft det uppe en gång pga av bilbyte. Ät någon intresserad så hör av er. Skönt med lite vindskydd ibland.
Anne-Louise

Maja & Stefan

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2025

Hej Guy o Rosita!
Vi har vårat Fiamma Privicy Room uppe här i Spanien där vi är nu. Det kan vara lite skönt att få det lite ombonatnär man skall ligga stilla en länre tid. Jag tror inta att jag skulle sätta upp det för en helg, det tar ca: 1 timma att få upp det. Och en grej till för att bli av med vinden som din fru vill så är en kappa längs husbilen ett måste annars drar det dubbelt upp.

Bilagor

• P6110843.JPG
    P6110843.JPG
    2,1 MB · Visningar: 18

Guben

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
34
Medlemskap
2021

Hej Hi Life 569! Var har du köpt din "markissida" och vad kostar den??? Hbk medlem nr 34 guben

Toppen