• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

SHL

Whippetägare

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2025
Sv: SHL

Grattis en duktig back helt klart! Jag är också glad efter 3 p till SAIK, en riktigt bra match i 3 perioder! Nu tar vi en välförtjänt paus i SHL och håller tummarna för våra OS deltagare. GRATTIS till Kalla vilken tjej, SILVER är STORT!!!!:applaus::twitcy:

F

F.d. 58939

Guest

Äntligen satte serien igång igen och vilken match det blev direkt! :)
Inte någon "tränarhockey" men desto mer publikfriande med mycket glöd, kamp, fart och chansbytande. Kunde slutat precis hur som helst men jag är naturligtvis nöjd med att Lakers landade två pinnar hemma i Vida, nu är historiska första slutspelet nära. Tack för en god och underhållande fight, MoDo!

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2025

Vad är det för fel på FBK?
Är det dags att kicka Leif?
FBK får ett tidigt sommarlov.
Alla ni FBK fans borde ju se att något är fel med laget inte bara ni utan även FBK s ledning undra hur många som blir kvar när det skall startas upp på nytt.
Rätta mig gärna om jag har fel.:wideeyed:
2179

Senast ändrad:
F

F.d. 58939

Guest

Att det igår blev femte vinsten av fem möjliga denna säsong för Lakers mot Färjestad är nog inte en tillfällighet, vissa lag passar bättre och andra sämre, alla lag har sina "boogie team".
Nästa omgång däremot blir en tuff nöt för Lakers, Frölunda imorgon har passat Växjö väldigt illa hittills. Får se ikväll om 6-0 i baken bara var en tillfälligt missöde av Frölunda eller om de kanske är i en sviktande form? I vilket fall ser jag fram emot ett otippat toppmöte imorgon mellan Lakers och Frölunda, härligt! :)

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 58939

Guest

Vilken nervpärs! Det var inte förrän Colby Armstrong gjorde 4-2 i tom kasse man kunde börja andas igen. Viljeinsats, härligt Lakers! :)

F

F.d. 29763

Guest

Tur att Lakers ä så duktiga spelare, dem har både mottståndar laget och domare mot sig. Jag blir så f.....a över orättvisa beslut. Heja Lakers :msn_flower:

Whippetägare

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2025

Ja, nu är det inte många matcher kvar innan slutspelet drar i gång, hoppas på många spännade möten och må det bästa laget vinna! :spinny:STORT GRATTIS till SKELLFTEÅ AIK och seriesegern 13/14, tack för all fantastisk underhållning vi fans har fått! Nu håller vi tummarna ändå hårdare under slutspelet.:applaus::dog:

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej

Ja, vad kan man säga annat än ett stort grattis till Skellefteå AIK som vinner grundserien storartat.:music-icon: :music-icon:

Men, det är nu i slutspelet som allvaret börjar. Inte för att jag har så stora förhoppningar på mitt lag Färjestad BK, så hoppas jag ändå på en final i år.

Whippetägare

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2025

Grattis VF men man måste vara två för att dansa och i kväll bjöd inte mitt SAIK upp till dans. Kändes som om motivation inte fanns och kan förstå det också.
En liten fråga varför åker vissa lagkaptener efter varje avblåsning fram för att diskutera med dommarna, har upplevt detta vid flera matcher under serien?:quest::dog:

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2025

Ja du det är för att dra tid eller påverka domare på sikt eller vila viktiga spelare.
Men om domaren genomskådar detta kan han ge en varning till kaptenen.
Sluta nu att hänga efter mig i onödan nästa kan ge dig en 10 a.
Kaptenen är lagets kontakt länkt mellan domare och tränare.
mvh
Tidigare HD
2179:wub:

Whippetägare

HBK Medlem
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
3511
Medlemskap
2025

Tack för dit svar, anade nästan att det var tjuv o rackarspel som det handlar om, tycker dock att domarna är allt för toleranta idag. Hoppas på bättring nu i slutspelet.:dog:

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2025

Tur att Lakers ä så duktiga spelare, dem har både mottståndar laget och domare mot sig. Jag blir så f.....a över orättvisa beslut. Heja Lakers :msn_flower:
Ibland blir jag förvånad över ett sådant påstående att domare är partiska då måste jag fråga dig kan ni regelboken?
Vet ni hur en förselse som står beskriven i regelboken skall tolkas?
Det finns något som heter spelförståelse det kan man inte begära att en lekman skall ha men domare måste kunna se detta.
Domaren måste bestämma sig på ett par sekunder medan ni kan se reprisen gång på gång.
Domare i SHL är proffs kollar man på reprisen har de oftast 100 procent rätt.
Publiken är ju som alla känner till partisk och skriker på allt som inte går deras väg
mvh tidigare rättskipare.
2179:wideeyed:

Senast ändrad:

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2025

Kommer SAIK till Karlstad med en Junior 5 reserv målvakten i mål?
Nej det tror jag inte men vila någon spelare är fullt möjligt.
FBK har mer att spela för så ett tipps jag kan få äta upp är FBK vinner.
2179:music-icon:

Johnny o Lisa

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
7809
Medlemskap
2025

Det var bra att vi vann på straffar för då hamnade vi på 5e plats.Hade vi hamnat på 6e plats, skulle vi få möta Växjö, då skulle vi vara pantade och utslagna.Men nu möter vi Brynäs och har chans att gå till semifinal.Heja FBK

Puss o kram Johnny

F

F.d. 58939

Guest

Växjö fick mardrömsmotståndaren i sin första kvartsfinal någonsin, Luleå var det minst önskade alternativet. Men man får väl glädjas åt att vara i slutspel och se till att göra så bra ifrån sig som möjligt så får vi se hur långt det räcker. Enda trösten med att det blev svåra Luleå är att om det mot all förmodan ändå skulle bli en semi så kan det bara bli lättare... ;) (syftar på hur lätt/svårt Lakers haft det mot övriga under säsongen)

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Det var bra att vi vann på straffar för då hamnade vi på 5e plats.Hade vi hamnat på 6e plats, skulle vi få möta Växjö, då skulle vi vara pantade och utslagna.Men nu möter vi Brynäs och har chans att gå till semifinal.Heja FBK

Puss o kram Johnny

Glöm det, Brynäs ska man nog inte döma ut så enkelt.
Big Hug. ;)))))))

F

F.d. 58939

Guest

Hmmm, både Linköping och HV71 vann sina "play-in"-matcher övertygande. Ska HV71 göra om sin bravad från 1995 när man lyckades med näppe ta åttonde och sista slutspelsplatsen för att sedan ta hem SM-bucklan i stor stil i slutspelet genom att först slå ut serie-ettan och serie-tvåan och därefter regerande mästaren i finalen, men denna gång slå rekordet genom att ta hem SM-tecknet från 10:e plats?

Toppen