• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Servicekostnader

Nenne

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2024
Ska bildelen servas på märkesverkstad för att garantin ska gälla, eller? Då jag kontaktade Ford i maj för service fick jag väldigt tvetydiga svar angående serviceintervallen. Oljebyte skulle ske efter 2500 mil men en gång om året. Detta till en kostnad av 3000 riksdaler (ettårsservice). Då bilen , vid tillfället, bara gått 700 mil så avvaktar jag till hösten med oljebytet. Om oljan är av så hög kvalitet att den ska klara 2500 mil så borde den väl klara detta även under en 18 månaders period. Alla biltillverkare idag vill ju ha in bilarna på hutlöst dyr service så ofta som möjligt. För min del så servar jag hellre hos en oberoende verkstad för halva kostnaden och får vara med under besöket. Att betala verkstaden för att fylla på spolarvätska och kolla glykolen vill jag inte. Hör gör ni andra och vad betalar ni för er service?
 
H

hianders

Guest
Sv: Servicekostnader

Hej!

Grabbarna på OK-macken fixar allt på våra bilar MED GARANTI OCH STÄMPLAR/ SIGNATUR I SEVICEBOKEN. Helt ok enligt MRF. En märkesverkstad kan möjligen ha koll på vilka uppdateringar som skal/bör göras. Oftast halva priset för samma jobb.

Hälsn. Hasse A
 
Toppen