• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Seriös förmedlare husbilar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Aylahusbilen

HBK Medlem
Inlägg
85
Kommun
Lund
HBK-Nr
33332
Medlemskap
2025
De förmedlar inte husbilar. Jag har kollat.
Då menar inte samma företag.
Ivarssons husbilscenter i Glemmingebro (Ystad) förmedlar husbilsförsäljning.
Vi köpte vår husbils genom förmedling för ca ett år sedan och på deras hemsida idag åtar de sig fortfarande dessa uppdrag. Företaget anser sig vara ” Skånes största husbilsförmedlare”.
Men detta till trots, avråder jag bestämt från affärer med detta företag.
 

Aylahusbilen

HBK Medlem
Inlägg
85
Kommun
Lund
HBK-Nr
33332
Medlemskap
2025
Då menar inte samma företag.
Ivarssons husbilscenter i Glemmingebro (Ystad) förmedlar husbilsförsäljning.
Vi köpte vår husbils genom förmedling för ca ett år sedan och på deras hemsida idag åtar de sig fortfarande deSAS uppdrag. Företaget anser sig vara ” Skånes största husbilsförmedlare”.
Men detta till trots, avråder jag bestämt från affärer med detta företag.
Sorry!
Såg inte ditt senaste inlägg!
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.574
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Här har skrivits om en finsk handlare som köper upp husbilar i Sverige. Kommer inte ihåg vad han hette men verkade OK att handla med. Kanske någon kan tipsa.
 

Vinland

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
38685
Medlemskap
2024
Jag ska sälja vår Carthago då det är för många minnen i den sen Kenneth dog i augusti-23 och jag varken orkar, har råd eller tillräcklig kunskap att äga en husbil. Jag har frågat Forsbergs i Bjuv, där jag bor. Svaret blev att de just nu har en stor mängd husbilar de måste göra sig av med, men - att de befinner sig i början av säsongen. De skulle höra av sig, men jag måste ha fler alternativ på seriösa förmedlare. Svea HB och Vincents är inte alternativ.
Vet någon nån i Skåne?
rekommenderar att undvika Svea.
 

Svensson&Svensson

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Bjuv
HBK-Nr
8506
Medlemskap
2024
Hej alla vänliga själar som tipsat och talat om hur ni gjort. Jag vet inte riktigt, alls egentligen, hur jag avslutar den här tråden. Så jag försöker såhär, så ni som engagerat er, slipper tipsa i onödan.

Jag har sålt husbilen idag till ett liter företag, Husbilsshopen i Helsingborg. Ägaren kom hit, kollade och la ett bud som jag kunde acceptera.
Jag och dottern är nöjda och med tanke på oron att ha husbilen stående på garageuppfarten längre tid ännu, gjorde att jag slog till och får nu, som dottern sa, sinnesro.

Jag finns kvar i HBK året ut. Här finns mycket matnyttigt och intressant, även utan husbil.
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.282
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Hej alla vänliga själar som tipsat och talat om hur ni gjort. Jag vet inte riktigt, alls egentligen, hur jag avslutar den här tråden. Så jag försöker såhär, så ni som engagerat er, slipper tipsa i onödan.

Jag har sålt husbilen idag till ett liter företag, Husbilsshopen i Helsingborg. Ägaren kom hit, kollade och la ett bud som jag kunde acceptera.
Jag och dottern är nöjda och med tanke på oron att ha husbilen stående på garageuppfarten längre tid ännu, gjorde att jag slog till och får nu, som dottern sa, sinnesro.

Jag finns kvar i HBK året ut. Här finns mycket matnyttigt och intressant, även utan husbil.
Jätteskönt att få ett avslut och han på husbilsshoppen verkar seriös det lilla jag pratat med honom.

Det finns en knapp där du kan stänga tråden.
 

Svensson&Svensson

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Bjuv
HBK-Nr
8506
Medlemskap
2024
Jätteskönt att få ett avslut och han på husbilsshoppen verkar seriös det lilla jag pratat med honom.

Det finns en knapp där du kan stänga tråden.
Det var även min uppfattning idag, när jag träffade honom öga mot öga. Dessutom har han bott här i Bjuv och vi anlitar samma bank här i kommunen. Och även Anders Kronvall, ägaren till vår serviceverkstad säger att han är reko.
Så jag säger också:"Skönt"!
Jätteskönt att få ett avslut och han på husbilsshoppen verkar seriös det lilla jag pratat med honom.

Det finns en knapp där du kan stänga tråden.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.605
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Så skönt att det löste sig på ett bra sätt! Själv hjälpte Husbilsshopen oss att ta hem en ny husbil vi hittat i Tyskland 2014. De är verkligen trevliga och seriösa. Även två av mina vänner har köpt där men jag visste inte att de även köper in husbilar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen