• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Seriös förmedlare husbilar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Svensson&Svensson

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Bjuv
HBK-Nr
8506
Medlemskap
2024
Jag ska sälja vår Carthago då det är för många minnen i den sen Kenneth dog i augusti-23 och jag varken orkar, har råd eller tillräcklig kunskap att äga en husbil. Jag har frågat Forsbergs i Bjuv, där jag bor. Svaret blev att de just nu har en stor mängd husbilar de måste göra sig av med, men - att de befinner sig i början av säsongen. De skulle höra av sig, men jag måste ha fler alternativ på seriösa förmedlare. Svea HB och Vincents är inte alternativ.
Vet någon nån i Skåne?
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.204
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Jag har goda erfarenheter att sälja fordon via KVD, men om det passar just i ditt fall har jag ingen uppfattning om.
Men det är ändå ett alternativ och kanske värt att fundera på?
Inga dolda agendor i den affärsmodellen, som fungerar väldigt smidigt utan överraskningar.
 

Lennart o Ninni

HBK Medlem
Inlägg
74
Kommun
Eksjö
HBK-Nr
17320
Medlemskap
2024
Jag ska sälja vår Carthago då det är för många minnen i den sen Kenneth dog i augusti-23 och jag varken orkar, har råd eller tillräcklig kunskap att äga en husbil. Jag har frågat Forsbergs i Bjuv, där jag bor. Svaret blev att de just nu har en stor mängd husbilar de måste göra sig av med, men - att de befinner sig i början av säsongen. De skulle höra av sig, men jag måste ha fler alternativ på seriösa förmedlare. Svea HB och Vincents är inte alternativ.
Vet någon nån i Skåne?
Jag tycker du kan kolla på övriga bilfirmor på din ort.
En del säljer mycket husbilar, vet ej hur ny den är men hos oss tar de 100 tusen ca för att sälja en bil.
Men kolla så det är en stabil seriös handlare.
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.805
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Jag ska sälja vår Carthago då det är för många minnen i den sen Kenneth dog i augusti-23 och jag varken orkar, har råd eller tillräcklig kunskap att äga en husbil. Jag har frågat Forsbergs i Bjuv, där jag bor. Svaret blev att de just nu har en stor mängd husbilar de måste göra sig av med, men - att de befinner sig i början av säsongen. De skulle höra av sig, men jag måste ha fler alternativ på seriösa förmedlare. Svea HB och Vincents är inte alternativ.
Vet någon nån i Skåne?
Jag sålde våran förra på blocket. Vi använder blocket säker betalning och gjorde ägarbyte i trafikverkets app. Smidigt, säkert och bra för både köpare och säljare. Kostnad är annonsen.

Sen kan man lägga sig lite lågt i pris för en snabb affär och ändå tjäna en hacka jämfört med att betala 100000 kr för en förmedling

Man kan även gå in på en bank för att göra överföring av pengar innan ägarbyte. Tryggt och säkert.
 
Senast ändrad:

Svensson&Svensson

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Bjuv
HBK-Nr
8506
Medlemskap
2024
Lite rädd för det. Jag kan ju inte lämna några garantier. Det blir befintligt skick..Men bilen är i fint skick enligt vårt serviceföretag Ekeby husbilsser ice
 

Svensson&Svensson

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Bjuv
HBK-Nr
8506
Medlemskap
2024
Jag har goda erfarenheter att sälja fordon via KVD, men om det passar just i ditt fall har jag ingen uppfattning om.
Men det är ändå ett alternativ och kanske värt att fundera på?
Inga dolda agendor i den affärsmodellen, som fungerar väldigt smidigt utan överraskningar.
Ursäkta en okunnig..Men vad är KVD?
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.078
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024

leasdethleffs

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
38503
Medlemskap
2024
Jag ska sälja vår Carthago då det är för många minnen i den sen Kenneth dog i augusti-23 och jag varken orkar, har råd eller tillräcklig kunskap att äga en husbil. Jag har frågat Forsbergs i Bjuv, där jag bor. Svaret blev att de just nu har en stor mängd husbilar de måste göra sig av med, men - att de befinner sig i början av säsongen. De skulle höra av sig, men jag måste ha fler alternativ på seriösa förmedlare. Svea HB och Vincents är inte alternativ.
Vet någon nån i Skåne?
vinslövs fritidscenter Timmy Lindal tlnr 04485787 mycket bra man
 

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Lite rädd för det. Jag kan ju inte lämna några garantier. Det blir befintligt skick..Men bilen är i fint skick enligt vårt serviceföretag Ekeby husbilsser ice
Kan inte Ekeby Bil & Husbilsservice råda dig om vart du ska vända dig eller hur du ska göra? Där har du ju redan en etablerad kontakt med kunskap om branschen.
 

Lennart o Ninni

HBK Medlem
Inlägg
74
Kommun
Eksjö
HBK-Nr
17320
Medlemskap
2024
Lite rädd för det. Jag kan ju inte lämna några garantier. Det blir befintligt skick..Men bilen är i fint skick enligt vårt serviceföretag Ekeby husbilsser ice
Det är nog lättare för dig att sälja husbilen hos ett företag, de flesta kan ordna med 3 mån garanti eller mer då de säljer sina bilar.
Är en fördel samt att många köper på avbetalning vilket ett företag kan ordna.
Men som jag tidigare skrev, kolla företagens ekonomi och hur de sköter sig.
Lycka till.
 

Svensson&Svensson

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Bjuv
HBK-Nr
8506
Medlemskap
2024
Det är nog lättare för dig att sälja husbilen hos ett företag, de flesta kan ordna med 3 mån garanti eller mer då de säljer sina bilar.
Är en fördel samt att många köper på avbetalning vilket ett företag kan ordna.
Men som jag tidigare skrev, kolla företagens ekonomi och hur de sköter sig.
Lycka till.
Jo, jag vill nog helst låta ett seriöst företag sälja bilen till mig. Jag står på för darriga ben i affärsvärlden, till skillnad från Kenneth, min man, som kunde sälja glass på Grönland, om så hade krävts. Och alltid pruta om han skulle köpa något..
Han hade nog ärvt den senare talangen efter min svärfar.
Han sa: "Nu ska jag ha din bränndjäv**ste rabatt! Ta i tills du skäms, sen tar du i lite till!"
(..och detta på skånsk Göingedialekt)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen