• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Senkommet krav på motorvägsavgift i Italien.

F

F.d. 6528

Guest
Vi har givetvis betalt alla avfarter på alla motorvägar vi åkt på i alla länder, hur i fridens dar kommer man annars av?? Våra vänner som var på samma trip som vi har fått samma brev. Vi avser naturligtvis inte att betala utan skriver tillbaka och bestrider. Någtn räkning eller krav har vi inte fått tidigare heller, utan bara denna betalningspåminnelse efter 2 år.Vi har bevis i form av betalning via Shellkort, men inte på hela den summa som vi krävs på. Mycket betalar man ju kontant också och vi har inte spart varenda kvitto för sommaren 2007.
Någon som varit med om liknande och hur gick det.? Av Motormännen har vi fått veta att krav kan komma upp till ett år efter, då oftast på avgift i städer där det krävs vignette för att komma in, men detta hade de aldrig hört talas om.Vi tror att detta är rent bedrägeri och avser att överlämna till polisen.
Nilsi
 
F

F.d. 4067

Guest
Sv: Senkommet krav på motorvägsavgift i Italien.

Vi var i italien samma år,Bibione och har inte fått något kravbrev.Ej heller hört något från våra kompisar som var med.Verkar Konstigt tycker jag!!I år drar vi till Italien igen,och jag kommer att behålla kvittona som annars har hamnat i sopkorgen.

Jean1
 

eddma

HBK Medlem
Inlägg
297
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
981
Medlemskap
2024
Sv: Senkommet krav på motorvägsavgift i Italien.

Hej, Nilsi
Vi var också i Italien, sommren 2007. Till vår förvåning fick vi också en räkning ang. motorvägsavgift, som vi inte skulle betalt.Som du säger hur skulle vi kunna passerat om vi inte hade betalt. Detta var runt Milano Serr-Milano Tang. Räkningen kvar skickad från Italien 20091030, sen kom det yttligare en påminnelse runt December. Vi har inte betalt denna räkning, eller ifrågasatt den eftersom vi hört talats om bluff-fakturor.
Kan inte förstå hur man kan få en räkning så långt efteråt, det är ju nästan 3år sedan. Vad vi vet, har vi inte kunnat passera utan att betala direkt.
Vi har inte hört något mer sen Dec.2009. Hoppas att det stannar vi detta. Ska bli intressant att se vad som händer dig.
Hälsningar Eddy & Madde :confused:
 
Toppen