• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Semesterhälsning

Kallax

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
524
Medlemskap
2026
Sv: Semesterhälsning

Hej. Har precis parkerat vid hamnen i Ö-vik har tänkt stanna till i morgon. Träffade en HBKare 470 som var på väg upp till Haparanda.Vi ska ner till Gotiacup som invigs 13 juli, vårat barnbarn ska spela med Lomma Pojkar -96. Ha de alla HBKare.

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Ja nu är vi hemma från äventyret över Senja Andöa Lofoten. Här på fotot västligaste Lofoten på Stö med midnattssolen
stö.jpg

Till fullpackade färjor, här i förra veckan Hurtigruten från Lödingen till Strofjord, där var jag sista bilen som fick plats om jag bara trixade in den så de kunde stänga porten!!
ferry.jpg

Och i dag sista etappen Siljansnäs via Karlskoga Degerfors till Vargön. Jag tyckte att det vibrerade lite, men jag skyllde på dålig beläggning men OJ OJ vad vänster bakdäck såg ut, det hade fått "skägg"
Däck.jpg

Eftersom den är lastbilsregistrerad så får jag ha ett slitet ytterdäck på dubbelmontage, men det har nog hänt något mer för så slitet var det inte, Ok nya monteras på fredag och ut på nya äventyr när tvätten torkat. Och ni andra håll koll på däck vatten och oljenivåer så inga överraskningar dyker upp.
Hälsningar Postis.

Mita o Stig

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1105
Medlemskap
2025

Semester
en dag kvar och sedan 5 veckors ledighet. Först en vecki på Rugen och sedan packa om husbilen för 3 veckor till Lofoten. Får man lov att ha det så bra? ja visst får man det.
Önskar alla HBK en härlig semester och kanske vi ses ute på vägarna eller på en ställplats, självklart har man HBK märket på bilen.
Mita och stig 1105

F

F.d. 29763

Guest

Hej alla semesteråkande HBK-are sitter nu på Siljans camping i Rättvik, skönt att ha nära till toa,el, vatten och granne på armbågs avstånd efter cirka 570mil från Växjö- Rovaniemi och midnattsolen -svinkalt Nordkapp + 2 och snö midsommar morgon, solig Narvik, regnig Lofoten, Kiruna med Ice Hotel i Jukarsjärvi. Vid polcirkeln blev vädrets makter gynnsamma men vägvärket glömde att det finns bilar på vägarna, det var fruktansvärt dåliga vägar( 5 mil) fram till Arvidsjaur, vidare till Ternaby, där väntade svårt fångade stora fiskar, och trevlig pratstund med Stig Strands mor. Efter 2 dagars vila drar vi vidare mot vildmarksvägen, tar den närmsta men sämsta grusväg mot Dikanäs(varför gjorde vi det ???)och ut i civilisationen vid trappstegsforsen-fantastisk naturskapelse med vattenfallshjälp, ätit goda våfflor och beslutar oss att åka vidare på Vildmarksvägen mot Gäddede, men fotbolls EM ville vi inte missa och stannade på toppen av Stekenjokk, tackvare att vi har parabol på bilen, kunde vi se den spännande matchen.Trots mycket regn, kyla, dåliga vägar så var det en fantastsk resa som jag varmt rekomenderar, läs gärna min reseskildring lite senare när vi "landar hemma om några dagar. Väghälsningar Stig, Kristina.:twitcy:

Toppen