• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Semesterhälsning

Topsy12

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
131
Medlemskap
2025
Sv: Semesterhälsning

Hej Kenneth
Jag ser att ni har det kalas, det är väl bara att ta upp kampen med myggen.
Vi tar riktning mot Italien på fredag.
Hälsa Eva
Ha det så bra
Solveig o Lasse

Rimagy

HBK Medlem
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024

Vi är i Strömsund just nu o står i startgroparna
för Vildmarksvägen vi med.
Marina o Ubbe

F

F.d. 839

Guest

Michael & Marianne,

Tala om lite för oss hur det är däruppe, vi ska nämligen till Vildmarksvägen i början av Augusti. Trevlig resa

Per & Camilla

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024

Det ser trevligt ut trots mygg och knott.:)

Vi ska upp till vildmarksvägen vecka 29 och 30.

Just nu gör vi Blekinge och står för tillfälet i tjuraviken, mycket trevligt ställe. Det är bara vi här för tillfället.

I morgon bär det av in till Karlskrona med allt denna stad har att erbjuda.

Men oj!!! Nu tittar solen fram också. :):):)

Semesterhälsningar / Per, Camilla och Clara

F

F.d. 5095

Guest

Hej
Vi kom hem förra veckan efter en tur på bl.a. Vildmarksvägen
Kanonfin resa, vill bara varna för dålig väg till Hällingsåfallet.
På väg 342 så skyltas det till fallet vid Bågede ( den första skylten som visar vägen dit),
det blir grusväg liknande en tvättbräda i 3 mil.
Det är bättre att åka fram till Gäddede och åka från det hållet till fallet, visserligen grusväg det också men i betydligt bättre skick.
Stanna gärna i Fatmomakke och hyr båt på campingen om ni gillar att fiska, Rödingvarning.
Hoppas ni får fint väder resten av tiden också.

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Häsning från Postis.
Vi står nu på campingen vid Polcirkeln längs Silvervägen efter att avverkat Askersund sedan Midsommar vid Sundens Loge i Sundborn med 14 HBK:are därefter Ytterhogdal sedan nästa dag Storbäcken söder om Sorsele och nu Polcirkeln med EL och värme endast 9 grader ute och regn hela dagen. Lite lustigt var att vi träffade Kejo med 4 st andra HBK:are i ett köpcenter i Östersund, de var på väg till Gäddede och sedan Stekenjokk.
Ja klubben har blivit så stor att man ser HBK-dekalen varje dag. Detta blir nog sista inloggningen på resan om jag inte hittar ett öppet nätverk i Norge. Vår plan är att köra till Narvik och ut på Senja för att ta färjan över Norska havet till Andenes på Anöa på Norra Lofoten sedan ner till sydspeten och färjan över till Bodö fär övernattning vid Saltstraumen därefetr riksväg 17 med 6 färjor och vidare till Trondheim vidare till Dovrefjäll.......sen längtar vi nog hem

Rimagy

HBK Medlem
Kommun
Märsta
HBK-Nr
817
Medlemskap
2024

Hej!
Vi tänkte vänta på Michael o Marianne,Kejo m.fl. i Strömsund.
Men ett ihållande regn gjorde att vi ändrade oss, kändes som typiskt transportväder.
Hoppas vi träffar på er någon annanstans under vägen.
Så nu sitter vi vid Malgomajsjön i Malgovik.
Hittade en perfekt ställplats en liten bit bortanför Laxnäs.
Skyltat Info Sagovägen, turistparkering.
Här får flera husbilar plats, finns soptunna och brygga.
Någon som är bättre än jag är på att lägga in under husbilsplatser?
GPS-koordinater:
N64´38.024
E16´22.674

Marina o Ubbe

Senast ändrad:

Master

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2025

Hej

Övernattade i Fatmomakke och är just nu i Hemavan. Körde via Dikanäs. Regn och blåst ca 5 grader.

Kenneth och Eva samt Lasse och Maritha HBK 513

Senast ändrad:

Benny & Marie

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
871
Medlemskap
2025

Vi ska stana på Alanäs naturcamping på semestern v 31-32 vi var där förra året på semestern är kanon fint där

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Ännu en hälsning till er alla i klubben.
Vi har nu passerat Narvik ut på ön Senja och lyckats välja vägen runt hela ön mycket smala vägar med 7 smala tunnlar med en körbana och mötesplatser men man vänjer sig, har just i kväll parkerat på kajen i hamnen på fiskeläget Gryllefjord med 7 grader men ändå uppehåll, vi har haft 3 dagars regn utan uppehåll hitills. Jag har lyckades fånga upp ett trådlöst nätverk med namn "Kajkanten" därför kan jag se vår hemsida och även lyckats med att få in tv-n på fotbollen Turkiet Tyskland mellan fjälltopparna. I morgon kl 11 skall vi lasta bilen på en liten färja som heter The Whal Route för att ta oss en bit över Norska havet till norra Lofoten och Andöa och staden Andenes och hoppas se val under resan där framme planerar vi att stanna en dag för att sedan köra till Stö på den västligaste delen på Lofoten mot Ishavet ett tips jag fick av en Norrman i går en stor "Bobilparkering" vid havet. Jag förväntar mig att i morgon att på Lofoten se några andra HBK medlemmar det var ju många som skulle hit under Juni månad. Vår resa skall sedan gå via Bodö Saltstroumen och riksväg 17.
Jag kommer att beskriva denna resa senare i höst under Reseberättelser så andra kan få tips om Lofotenresa med omnejd.
Hittar jag något mer öpper nätverk kommer fler rapporter

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

God morgon från Gryllefjord torsdag 08-06-26.
Sitter i "Postbilen" och inväntar det spännande äventyret med The Whal Tour ut i havet till Andöa på Lofoten, tempraturen ute har ökat till +8,1 och regnet har hållit upp i 10 minuter kanske sommaren är här. Har haft en lungn natt har inte sett en bil eller något annat levande än 200 hungriga fiskmåsar sittande på taken till för min bedömning övergivna hamnmagasin.
Då kommer jag att tänka på killen som kom på kant med chefen som utbrast "Länge leve företaget" och då råkade killen säga "Vad då av".
Samma sak gäller min fundering "vad lever dom av" visserligen en massa fiskebåtar, men torsken är ju slut? Oj nu kom en stor buss in på hamnplanen på sidan står det:Senja turvagn, ja här behver man "tur" om man skall köra en buss 20 mil på enfilig väg med mötesplatser även i 2 km långa tunnlar och i stigningar 7% i 4-5 km från 0 till 200 m öv. havet, hoppsan på bussens skylt stod det: 803 TORSKEN och vid titt i kartan finns det ett samhälle in i fjorden med återvändsväg som heter Torsken.
Underligt samhälle de har en relativt stor butik på hamnplanen och byn har en gata där ligger en stor bankbyggnad och därutöver några relativt lyxiga övernattningsstugor, som i går kväll var uthyrda till av registreringsskyltarna utav Ryssar endast sånadär stora "suvar" av märket BMW och Porsche.
Man spikar och renoverar i gamla magasinen så här kommer det att utvecklas vad jag förstår.
När vi lade oss låste vi noga om oss eftersom vi var alldeles ensamna på hamnplanen, vaknade av att en varutransport lastade av varor för en vecka minst vid butiken, det ställdes utanför utan tillsyn i flera timmar, vid väggen står även en elektrisk moped på laddning olåst och jag ser att även alla cyklar är olåsta. Ja det finns sådana samhällen kvar å andra sidan hade man velat stjäla EL mopeden hade man bara kommit halva backen upp mot fjället.
En annan tanke var att man berättade att man hade "surrat" alla bilarna på färjan i går man kanske skall utrusta sig med "påse" i beredskap under resan över havet.
Ja nu tycker ni nog att jag skriver för mycket och det gör jag medvetet för jag saknar "Farbror Claes" berättelser. På tal om det han skrev om ett löst bränslefilter på ett mycket trevligt sätt en gång, jag har haft en kraftig motordtörning under resan och jag var genast ute och kände om bränslefiltret var löst det hade jag önskat just då, nej det var tyvärr inte orsaken så jag åker med ovisshet om bilen stannar eller ej, bara det inte blir i en enfilig tunnel!
Ja nu är det dags att ställa upp sig på lastplatsen och det kanske är sista gången under resan som jag hittar öppet nätverk.

F

F.d. 839

Guest

Benny & Marie,

Vi ska vara däruppe v 32, vi kanske syns. Ha en trevlig sommar :)

F

F.d. 9673

Guest

Tack för sällskapet i Alanäs! Och tack för hjälpen när vi åkte...
Vi stannade två nätter i Fatmomakke och ligger nu i Vilhelmina med härligt väder, äntligen!
Vi åker vidare mot Lycksele och Skellefteå innan vi vänder söderut och hemåt.
Hälsningar från Thomas, Carina och Oscar

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 12848

Guest

Sitter i Svansteien i Tornedalen med en underbar sol 16 g varmt har åkt e 6 i norge upp är på väg över Finland ner över de baltiske länderna till polen och tyskland óch hem över Danmark stopp för bunkring i flensburg ha en fin sommar

Postis

HBK in Memoriam
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3

Hej på er alla glada HBK are
Äntligen åter i Sverige och kan koppla upp datorn, har igår kört från Mo i Rana till Tärnaby och kört en riktigt riktigt dålig grusvägfrån E12 till Dikanäs vidare till Stalon vidare Vildmarksvägen motsols och övernattade på ställplats Stekenjokk där var så dålig mottagning på alla medier så jag kunde inte ens höra EM finalen i fotboll på radio ens. Står på Frösöns Camping för att få duscha och ha el för att ladda upp batterierna mm.
De tar 160:- inkl. EL tycker jag verkar OK. Till saken hör att här startar en stor fotbollscup Storsjöcupen liknande Gotia cup och det innebär att campingen är full av trevliga ungdomar som sparkar boll kors och tvärs över campingen det är bara att hålla i glaset och se glad ut för man sitter ute för första gånen på denna långa resa (hitintills 412 mil) med 18 grader och solsken. Jag har en förhoppning att skriva en reseberättelse om denna resa och lägga ut en massa foton.
Nu kommer Britta från en "stav" promenad bäst att sluta Hej vi hörs

Toppen