• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Seglingsnödig

Status
Stängd för vidare inlägg.

Leena o Lennart

HBK Medlem
Kommun
Värnamo
HBK-Nr
1065
Medlemskap
2025
Sv: Seglingsnödig

På tal om magasinet på Smögen, så besökte vi Smögen i sommras och magasinet var som sagts tidigare rivet , men på platsen där magasinet stått har i sommar fungerat som ställplats för husbilar.
Till och med golvbeklädnaden på undervåningen var kvar, har aldrig stått på en jämnare plats.
" underhållning" på högsta volym fram till tre på morgonen, men det visste vi ju från tiden då vi la till med segelbåten. Det skall byggas lyxbostäder på hela udden där magasinet låg, så den fina ställplatsen är tydligen högst tillfällig.
MVH. lennart

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Då får vi väl hoppas på en rejäl konjunkturnedgång och t.o.m. ytterligare räntehöjningar, så att byggprojekten skjuts på framtiden! Kanske kan man stå där med husbilen också nästa år, om inte konjunkturen vänder inom dom närmaste kvartalen.

:D:D:D

Jappe

BerntMgn

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2025

Hej igen
Så va de gjort d.v.s 2 veckor i Ioniska havet.
Varmt o Goa 32 grader i luften o 29 i det våta.
Vinden var växlande men vi seglade hit o dit bland de mäktiga öarna.
Kollade lite på det omtalade Lefkas men om jag åker hit med husbilen så väljer jag nog
oktober tidigast p.g.a värmen.
Många husbilar kom till Killini(V.Peloponnisos) från Brindisi i Italien o sen fortsatte ut till dom större öarna via lokala färjor.
Öarna är höga o från havet såg vi vägar vindla sig upp mot 1000m o mer.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen