Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Pratade just med SEB kundservice angående kortbetalning vid köp av diesel inom EU då det blir några tusenlappar i slutändan. Jag ser nämligen diesel som vara och inte som tjänst (t.ex.restaurangbesök).
Fick svar att SEB "bakar in" valutaväxlingspåslag som f.n. är 1,65% på samma sätt som vid restaurangbesök(?) Kan detta verkligen stämma?
Tittade bl.a. på Kristians Santander Consumer Bank, ingen valutaväxlingspåslag! Norwegian tar ut 1,75%...
Visa bilaga 124017
Pratade just med SEB kundservice angående kortbetalning vid köp av diesel inom EU då det blir några tusenlappar i slutändan. Jag ser nämligen diesel som vara och inte som tjänst (t.ex.restaurangbesök).
Fick svar att SEB "bakar in" valutaväxlingspåslag som f.n. är 1,65% på samma sätt som vid restaurangbesök(?) Kan detta verkligen stämma?
Tittade bl.a. på Kristians Santander Consumer Bank, ingen valutaväxlingspåslag! Norwegian tar ut 1,75%...
Visa bilaga 124017
Detta har jag haft i flera år och kan rekommenderas. (Santander är Europas största bank, och dessutom spansk )
Tar du ut pengar i bankomat med detta kort får du betala ränta tills du får fakturan.
De har (hade) även ett kontantkort där man kunde ta ut pengar på i bankomat utan avgift och påslag. Detta har vi använt under våra utlandsresor i flera år för att få ut kontanter. Tyvärr går det inte att få detta kort längre men det gäller tills datumet går ut.
Jag har just tecknat mig för PREEM genom Motormännen. Ingen årsavgift, tyvärr valutapåslag men å andra sidan hyfsad ränta på insatta pengar upp till 15000.
Kolla med kundtjänsten 0771-17 17 17 för det ska du kunna få enligt reglementet.Jag är nöjd med mitt "Coop med mera mer" hittills haft det i 1 år nu.
Dock fick jag bara 50000kr i kredit, begärde 100000, vet ej varför.
Sonen tycker vi skall skaffa COOP med mera mer. Inga växlingsavgifter.
Men det är en djungel , man skall orka också....
Ha, ha, ungarna har alltid rätt! Tänk bara på oss själva när vi var i puberteten?Ni som undersökt , det verkar som han hade rätt!!
Har Circle K (före detta Statoil) guldkort sedan många år tillbaka. Detta är ett Master Card kort anslutet till SEB. Har 15 öre i rabatt per liter drivmedel på Circle K och 1 % i bonus på alla andra inköp var som helst här i världen. Bonusen sätts in på kortet och kan användas vid betalning vid köp på Circle K. Vid köp i utlandet är det 2 % i valutapåslag. Det är ingen årsavgift på kortet.
Kanske finns det bättre kort men jag är nöjd med detta då det under många år har fungerat problemfritt.
Eva