• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

se upp när ni tankar !!

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025
Sv: se upp när ni tankar !!

ska man alltså låta sej blåsas 5 gånger för att den 6:e gången är det någon ärlig som verkligen behöver hjälp?

Så illa är väl inte samhället idag? Inte går det väl 5 bluffare på 6 personer?

Med lite sunt förnuft hinner man ställa upp för många innan man eventuellt blir blåst.
Sen avgör ju givetvis var och en hur mycket man vill ”chansa” när främmande tar kontakt med en. Vi ”svennar” är ju kanske inte mest kända för att vara öppna och spontana i kontakt med nya människor.

Jag hade nog också sagt nej om någon av våra kära hitresta asfaltsläggare skulle vilja ha hjälp vid en tankning. Dels är risken för en blåsning klart hög sen förtjänar vissa typer bara hjälp om deras liv står på spel.

F

F.d. 55397

Guest

För c:a 20 år sedan kom det in en snubbe på gården och frågade om han kunde få låna några liter Bensin då han hade fått stopp på bilen. Han fick en 5-liters reservdunk med uppmaningen att komma förbi vid tillfälle och lämna tillbaka den.
Än har han inte dykt upp och jag har sedan dess aldrig haft någon bensin i reserv.:rolleyes:

Samma här, vart lite dumt med öppet garage o en dunk prexis innanför. Nu var det en dunk som hade stått i sommarstugan till utombordarn som stals ett antal år tidigare...

Nåväl, de fick "låna" dunken.

Faktiskt blev jag förvånad när han kom tillbaka dagen efter med nytankad dunk!

F

F.d. 52918

Guest

:yes:Detta hände mig för många år sedan,kom körandes till mitt jobb på morgonen.Stod det en man med en riktigt dyr och fin bil på vägen han hade kört slut på bensinen.Jag hade alltid en 5 liters dunk med i bilen,och det fick han,jag fick ersättning direkt.Så frågade han vart jag arbetade,och när jag kom tillbaks efter lunchen,hade det kommit den största rosbukett jag någonsin fått,med ett vänligt tack för hjälpen.Så visst finns det ärliga och tacksamma människor också.
Ingrid.

F

F.d. 53078

Guest

Det finns ju falska sedlar i omlopp i Sverige inte bara €.
Finns även gamla svenska sedlar.
Gittan fick 50-lapp som var för gammal och affären godtog den inte,
hon gick till polisen för hon trodde den var falsk, men den var " bara" för gammal.
Det blev även problem när hon skulle byta den på banken.

Jojje

Kan du förklara.j Jag har en del 5 10 50 och hundralappar är dom för gamla nu?

Vad jag inte förstár är att om du stár pá en bensinmack med pengar varför inte tanka och betala i kassan. utan besvära kunder om deras kreditkort

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

Kan du förklara.j Jag har en del 5 10 50 och hundralappar är dom för gamla nu?

Vad jag inte förstár är att om du stár pá en bensinmack med pengar varför inte tanka och betala i kassan. utan besvära kunder om deras kreditkort

Många obemannade mackar numera här hemma.

Råkade ut för en med guld-krimskrams häromdagen i Trbg som ville att hag skulle tanka åt honom. Det var enkelt bli av med karln, tog bara upp mobilen... :D

F

F.d. 55554

Guest

@ Juan Norte.
Kan vara så att vissa är för gamla, vilka vet jag inte.
Riksbanken

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53078

Guest

Jösses inte en Svensk sedel som jag har är giltlig. till och med den sista 50 lappen som är ogiltlig har jag alldrig sett.
Dá kanske jag inte kan ringa i el telefonkiosk för mina 25 öringar heller:mad:,

Det kommer nog ett samlarvärde, har föresten sedlar ifrán hela Europa ifrán samma tid ca 1985.

Pesetas kan jag växla övet till € i riksbanken

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

Jösses inte en Svensk sedel som jag har är giltlig. till och med den sista 50 lappen som är ogiltlig har jag alldrig sett.
Dá kanske jag inte kan ringa i el telefonkiosk för mina 25 öringar heller:mad:,

Det kommer nog ett samlarvärde, har föresten sedlar ifrán hela Europa ifrán samma tid ca 1985.

Pesetas kan jag växla övet till € i riksbanken

Telefonkiosk:D:D Du får göra ett studiebesök. Det går inte ens att gå på toa utan en mobiltelefon att öppna dörren med:mad:
bosse b

Toppen