• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

SCR - priser

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: SCR - priser

Ursäkta! Tråden handlar om nya tricks i prissättningen på SCR-campingarna!

Jappe

F

F.d. 2621

Guest

Jo, just det, men det var visst en viss utvidgning!

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har varit i Funäsdalen, kallt som faen och inte en sup så långt ögat nådde, bara våfflor (jag hatar våfflor) och jag har varit i St. Anton och Sölden m.fl. ställen och där var det fullt ös hela tiden, från morgon till kväll och inte en enda jävla våffla så långt ögat nådde!!

Jappe

Nä, men desto mer av Apfelkorn och Jägerte till en grad att man blev alldeles bortkollrad av vackra österrikiska brunetter. Det var några år sedan.

F

F.d. 55374

Guest

Ja, detta blev ju till ett praktexempel på trådurspåring - vad det nu var som tråden handlade om?!?
Känner mig delaktig i urspårning som har blivit.
Snart börjar vår säsong med husbilen och då
kan det inte bli några trådurspårningar från mig.
Tommy R

F

F.d. 2621

Guest

Visst är det välgörande med dessa "trådurspårare" som inser sina brott, gör vackra pudlar och lovar bot och bättring för evärderliga tider! Jag är ju inte långsint, även om jag har ett fantastiskt minne för vissa oförrätter. Som t ex den från den där Orust-poeten, som hoppar in här och där och ställer till ét. När han har lyckats förvrida vanliga och oskyldiga människors sedan urminnes tider nedärvda normala matvanor till något närmast skamligt och förkastliga oarter och . . . . . . . . jag tappade just tråden.

Hans korståg mot de stora internationella matvarujättarna blev det väl inte så mycket bevänt med, så nu får han damma av den gamla SCR-tråden igen. Ock och ack! Jag tror att jag just fick solsting!

F

F.d. 53358

Guest

Tillbaka till tråden! Någon som vet om det finns någon lista på campingplatser som inte är anslutna till SCR ?

F

F.d. 14937

Guest

Ett litet tips.. Vårgårda Golfklubb har en fin ställplats några km från Tonga. Där trivdes vår Flattetös alldeles utmärkt.

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025

Tillbaka till tråden! Någon som vet om det finns någon lista på campingplatser som inte är anslutna till SCR ?

Hej
Det finns minst lika många campingar som inte tillhör SCR och de är utspridda över hela landet.

Sen har jag gjort den erfarenheten att åtskilliga av de mindre SCR-campingarna
struntar i SCR reglerna, de frågar inte efter "kortet" och de håller en prisnivå som inte överstiger de "fria campingarna".
En fråga till en campingägare om varför han inte brydde sig om "kortet", så blev svaret att han tappade för många gäster på det.

/Stig

F

F.d. 2621

Guest

Det där SCR-kortet är ingenting jag hänger upp mig på. De har valt att ha det som en komponent i organisationens bokföring och annan statistikräkning mm, man får det som del av medlemskapet i Caravan Club och under en säsong blir kostnaden försumbar fördelad på ett antal övernattningar.

Men, det finns ju annat man kan ifrågasätta i SCR:s prissättning, som t ex en månads förskottsbetalning vid bokning, helgersättning och allmänt alltför höga priser utan klar skillnad mellan låg- och högsäsong. Jag hoppas att HB-organisationerna kan påverka allt detta i positiv riktning - utan att det ska behöva användas alltför hårda ord!

Självklart besöker vi även F-campingar och andra sådana som passar oss väl. Men campingar ska det vara - med allt vad sådana kan erbjuda! Stor och fri konkurrens behövs för en bra utveckling!

Crilla

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
11435
Medlemskap
2025

jappe din bil har väl inte partikelfilter eller katalysator?? släpper väl ut mer skit än en skoter antar jag.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Katalysator har den faktiskt och t.o.m. turbo som möjligen också bidrar till min bils vackra rena avgaser! (Nu vaknar nog Wizard snart!)

Jappe

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Katalysator har den faktiskt och t.o.m. turbo som möjligen också bidrar till min bils vackra rena avgaser! (Nu vaknar nog Wizard snart!)

Jappe

Eftersom att Wizard avstod att svara, kan jag ju nämna att när Jappe startar bilen före katalysatorn blir varm, är det som att vara i ruhrområdet i Tyskland på 70-talet.

Ruhromr%C3%A5det.jpg

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ska du hålla på så här och förfölja mig så kommer jag snart och hälsar på dig när du minst anar det!

smok II.jpg

För att tydliggöra besökets allvarliga karaktär så tar jag med svärmor!

svärmor.jpg

Toppen