• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

SCR - priser

F

F.d. 2621

Guest
Är detta månne nya principer för prissättning inom SCR-föreningen??

Vi ska delta i hundutställning och jaktprov på Tångahed camping i Vårgårda helgen 20-21 april och fick följande info om deras priser ( finns också att läsa på deras hemsida):

Pris 2013

husvagn / husbil / sönd-onsd 220.- / natt resp tord-lörd 240.-

vid bokning: 50.- bokningsavgift och förskottsbetalning en månad före ankomst !!!

Vi föredrar vanligtvis att stå på campingar men blir något konfunderade över dessa principer. Såväl bokningsavgifter som förskottsbetalning har vi aldrig hört talas om tidigare, inte heller att man tillämpar enhetliga priser för hela året.

I o f s är inte priset 240.- inkl el avskräckande högt som pris för högsäsong men i april!?!

arnew

HBK Medlem
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025
Sv: SCR - priser

Här borde ju arrangören förhandlat fram ett bra pris till deltagarna, jag var där förra året på boxerträff men kommer inte ihåg vad jag betalade.

Kullen19

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
10670
Medlemskap
2025

Hejsan,

Blev nyfiken, vilken typ av utställning och jaktprov nu i april ?

Med vänlig hälsning,
Håkan

F

F.d. 2621

Guest

Detta är den årliga "Flat Showen" som arrangeras av FRK:s västra sektion (dvs Flatcoated Retriever Klubben, som är rasklubben inom SSRK, dvs Svenska Spaniel och Retrieverklubben, som i sin tur ingår i SKK, som . . . . du vet!).

Nu rullar alla dessa roliga aktiviteter igång, som är utgångspunkterna för våra husbilsturer. Därav också vår medlemssignatur.

WalsanJ

HBK Medlem
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
3204
Medlemskap
2024

Är detta månne nya principer för prissättning inom SCR-föreningen??

Vi ska delta i hundutställning och jaktprov på Tångahed camping i Vårgårda helgen 20-21 april och fick följande info om deras priser ( finns också att läsa på deras hemsida):

Pris 2013

husvagn / husbil / sönd-onsd 220.- / natt resp tord-lörd 240.-

vid bokning: 50.- bokningsavgift och förskottsbetalning en månad före ankomst !!!

Vi föredrar vanligtvis att stå på campingar men blir något konfunderade över dessa principer. Såväl bokningsavgifter som förskottsbetalning har vi aldrig hört talas om tidigare, inte heller att man tillämpar enhetliga priser för hela året.

I o f s är inte priset 240.- inkl el avskräckande högt som pris för högsäsong men i april!?!

Finns det inte en "Fristående camping" i närheten så ni slipper besvära SCR. Ska aldrig stå SCR!

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025

Har fått deras campinkatalog, somvanligt utan priser, men en fråg brukar det inte vara nädvändigt att köpa ett litet klistermärke att sätta på kortet.
Sökte ikatalogen efter pris på sådant märke, brukas ju vara hägre för varje år. är märket slopat på dom nya kortem?

Jägarn

Ö

örjan o irene

Guest

Vad är anmälningsavgiften till provet?

F

F.d. 2621

Guest

Jo visst ska man ha de små klistermärkena på kortet! Jag får dem från CC, alternativt kan man köpa dem från SCR till 150.-.

Det är bara att betala, klistra och se glad ut!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag vill naturligtvis inte lägga mig i detta :D men kom att tänka på att jag har varit på en SCR-camping i Sverige en gång och då kände jag mig instängd och snärjd i något sorts system. Det besvärande, som jag uppfattade det den gången, var att jag var till för campingens skull och inte att campingen var där för min skull!

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ja, det kändes jobbigt men hade jag varit 40 år yngre och gillat 100 gallskrikande ungar på någon sorts gigantisk hoppboll och dessutom uppskattat att alla tände grillarna samtidigt så att röken den gången fick oss att fly därifrån så hade jag kanske upplevt det annorlunda.

Men, jag är sällan på campingplatser i Sverige. Finns det ACSI-campingar i Sverige förresten? Nu ska jag skriva något "oerhört" med stöd av påsksnapsarna: Jag tycker Sverige är tråkigt! Jag trivs mycket bättre på "kontinenten"!

Jappe

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Håller med dig Jappe vad beträffar campingarna i Sverige, som är anpassade mera för barnfamiljer än för oss som för länge sedan passerade bäst före datumet. Men för barnfamiljerna tror jag faktiskt att de svenska campingplatserna erbjuder en mycket bra produkt.

Visst finns det ACSI-campingar i Sverige, men väldigt få som ger rabatten, bara några i södra Sverige om jag kommer ihåg rätt.

.... men är Sverige tråkigt? Själv har jag bott halva mitt liv utomlands och jag har lärt mig uppskatta Sverige på många sätt, inte minst för att saker och ting fungerar ju och obegriplig byråkrati finns inte längre i Sverige, om man jämför med många andra länder på kontinenten. Men det är klart flamencon kommer naturligare, lite rappare i Granada än i Västervik.

F

F.d. 55374

Guest

Har för mig att jag har läst att Jappe har varit
ända upp till Jämtland, alltså halva landet, ändå
kan han utala sig att Sverige är tråkigt.
Tommy R

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Fortsätter man ännu längre norrut så blir det ju ännu mer träd och kommer man igenom det bältet med livet i behåll så blir det ju ännu värre med någon sorts sibirisk tundra full med osande och bullrande snöskotrar, i varje fall på vintern och den är lång den!

Jappe

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Du har läst för mycket Fritiof "piraten" - han lär väl sagt att norr om Hallandsåsen fanns Stockholm och en massa fäbodar - alltså måste du också bo i en fäbod, så det kan väl inte vara så farligt att fortsätta en bit till:)

Åker gärna norrut i både Sverige, Norge och Finland!!!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Har för mig att jag har läst att Jappe har varit
ända upp till Jämtland, alltså halva landet, ändå
kan han utala sig att Sverige är tråkigt.
Tommy R

Jag har varit i Funäsdalen, kallt som faen och inte en sup så långt ögat nådde, bara våfflor (jag hatar våfflor) och jag har varit i St. Anton och Sölden m.fl. ställen och där var det fullt ös hela tiden, från morgon till kväll och inte en enda jävla våffla så långt ögat nådde!!

Jappe

Toppen