Sv: Schmids Studio bygge
Hej igen!
Ja då har vi kommit en bit längre i projektet........
Äntligen är ventilationen färdig, jag och min kompis som är elektriker hjälptes åt med installationen. Ville ha 2 st reostater som sköter fläktarna, så att inte de behöver gå för fullt när de är påslagna.
Lite klurigt blev det att få till det snyggt. Men jag lyckades med konstycket att få ner kablarna i mellanväggen genom att utföra gymnastik i den högre skolan.
Snygg montering blev det. Säkerhetsbrytare sitter monterad under innertaket.
Jag kommer att göra en form av inspektionslucka i innertaket så att det finns möjlighet att komma åt ifall det skulle behövas i framtiden.
Förhoppningsvis kommer detta inte att behövas, men ifall om...... så kan man lösa det.
Vidare till basfällorna.
Har gjort en testmontering av förstyckena idag. det blir sammanlagt 31 st.
Dessa skall nu grundmålas, slipas och färdigmålas.
Skall förborras och försänkas för synliga skruvar innan de monteras.
Detta är det sista momentet som kommer att göras på studiobygget.
Men jag vill ha de klara redan nu.
Ekgolvet kommer att läggas så det kommer att bli en sista kapning av förstyckena med fasning i underkant för att sluta snyggt mot golvet.
Målning med grundfärg har jag börjat med idag.
Härligt att vara klar med all isolering i taket, vilket jobb det har varit.
Isoleringen som är i taket skulle nog gott och väl räckt till ett helt hus i normalstorlek.
Lite bilder från idag.
Ha det gott därute i höstrusket.......nu tänder vi brasan!
Hej igen!
Ja då har vi kommit en bit längre i projektet........
Äntligen är ventilationen färdig, jag och min kompis som är elektriker hjälptes åt med installationen. Ville ha 2 st reostater som sköter fläktarna, så att inte de behöver gå för fullt när de är påslagna.
Lite klurigt blev det att få till det snyggt. Men jag lyckades med konstycket att få ner kablarna i mellanväggen genom att utföra gymnastik i den högre skolan.
Snygg montering blev det. Säkerhetsbrytare sitter monterad under innertaket.
Jag kommer att göra en form av inspektionslucka i innertaket så att det finns möjlighet att komma åt ifall det skulle behövas i framtiden.
Förhoppningsvis kommer detta inte att behövas, men ifall om...... så kan man lösa det.
Vidare till basfällorna.
Har gjort en testmontering av förstyckena idag. det blir sammanlagt 31 st.
Dessa skall nu grundmålas, slipas och färdigmålas.
Skall förborras och försänkas för synliga skruvar innan de monteras.
Detta är det sista momentet som kommer att göras på studiobygget.
Men jag vill ha de klara redan nu.
Ekgolvet kommer att läggas så det kommer att bli en sista kapning av förstyckena med fasning i underkant för att sluta snyggt mot golvet.
Målning med grundfärg har jag börjat med idag.
Härligt att vara klar med all isolering i taket, vilket jobb det har varit.
Isoleringen som är i taket skulle nog gott och väl räckt till ett helt hus i normalstorlek.
Lite bilder från idag.
Ha det gott därute i höstrusket.......nu tänder vi brasan!