• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

schaudt elektroblock

F

F.d. 55389

Guest
Hej. Jag undrar var man kan få elektroblock EBL 99 reparerat eller ett utbytes . Enligt H s Hymercenter sänds dessa till SCHAUDT för reparation,med lång väntetid som följd.
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: schaudt elektroblock

Finns det en särskild ingång på blocket för solcellen så skall du koppla in den där, med en regulator emellan.

Gunnar /medlem

Tack för detta Gunnar, det var svaret på en fråga jag tänkt ställa här på forum lite senare.

Har du kanske svaret på en bra regulator. Tror att jag läst något om SMPT, eller något liknande här på forum, som skulle vara "intelligentare" än andra regulatorer.

Kåre
 

pannor

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2799
Medlemskap
2024
Sv: schaudt elektroblock

Tack för detta Gunnar, det var svaret på en fråga jag tänkt ställa här på forum lite senare.

Har du kanske svaret på en bra regulator. Tror att jag läst något om SMPT, eller något liknande här på forum, som skulle vara "intelligentare" än andra regulatorer.

Kåre


Laddningsregulatorer
Kanske denna länk kan ge en fingervisning
 
Toppen