• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sanitetsvätska köp i Ullared?

B

bjm735

Guest
Hej!

Vilken avdelning hittar man sanitetsvätskan i affären? :wideeyed: Pris?
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Sanitetsvätska köp i Ullared?

Jag har SOG sedan ett par år tillbaka. Funkar klockrent! Innan SOG:en så plågades 75% av familjen varje gång maken gjorde 2:an....stank värre än femti döa grävlingar som blivit punkterade efter en månads lagring på en sommarhet vägren :eek:
Nu märks det knappt när han går på toa :p

Och det luktar inget utanför, det sitter ju ett kolfilter där luften går ut på luckan.

/Ludde
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.916
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Sanitetsvätska köp i Ullared?

Mycket snack om miljö i denna och även andra "bajstrådar".

Är det någon som vägt miljöbelastningen till luft kontra vatten ??
Känns som en del tror att toa-tillsatser är en förbannelse :confused:

#1 De som använder lukt-/gas-hämmande tillsatser nollar ju utsläppet till luft (såpa stoppar inte gasproduktion annat än i stor överdosering)
Dessa gaser är extrema växthusgaser, samtidigt behöver inte avloppsägaren(kommunen) tillsätta lika mycket av dessa tillsatser.

#2 De som inte använder tillsatser, och med fläkt låter denna växthusgasproduktion gå rätt ut i luften, och sedan måste avloppsägaren ändå dosera gashämmande tillsatser.

Själv doserar jag en skvätt Nutriox(kalciumnitrat) i den fasta skittanken.
Samt brukar starta SOG'en som går över tak, enbart för att slippa sniffa på mina egna gaser :)
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.984
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Sanitetsvätska köp i Ullared?

Jag testade att använda såpa förra sommaren.
Vilket skitresultat det blev, det gör vi inte om!

Hur mycket miljöförstörelse är det att åka 1000 mil med en husbil?
Skulle vara kul att veta skillnaden mellan mitt skiteri och åkeri i miljöpåverkan.

Jag använder 100% ren el i villan, därför unnar jag mig dom där 20-30 tömningarna/år från min toakasett.

Har hört att gråvattnet är en bov också, jag har alltid tömt det på samma plats på tomten där jag ville att växtligheten skulle dö, det var det sämsta dödsmedlet hittills, möjligtvis har det blivit motsats effekt då det regelbundet får vatten, det luktar inte ens.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Sanitetsvätska köp i Ullared?

Chippen, skulle tro det vokser spesiellt bra der når en tenker på de ekstra næringsemnene som tilføres sammen med vatnet. :D
 
Toppen