• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Samtal med Polisen

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.154
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Efter att ha läst svaret på inlägg

Post in thread 'Vi gräver vår egen grav' Vi gräver vår egen grav

Så gick jag ner för att kolla om flaskorna var sönder skjutna.... Till min förvåning ser jag bla ett runt hål som gått igenom flaskan och vikt ut en del av etiketten....
Då förstod jag att flaskan var beskjuten.
Så jag ringer polisen.... Och ungf såhär gick det...

Efter att jag har blivit kopplat till en polis (tror jag) så berättade jag om händelsen, nämnde även hotet som jag blev utsatt för i morse av ena killen...
Polisen undrar om jag vill anmäla hotet... Då säger jag att just nu känner jag att det är viktigare att ta reda på bevismaterial och göra en utredning om händelsen.... Okej säger polisen, jag skall koppla dig vidare men jag skall först informera den andre om händelsen...
Under tiden jag väntar går jag bort till ett polsk par som jag pratade med i morse.... Jag frågar rent ut om de sett någon skjuta på flaskorna... Ja. Ja... Jag såg de skjuta... Säger killen...

Nu kom polisen på tråden.... Jag berättar genast om polacken som ett bevis på skjutandet.... Men så ställer hon istället några frågor om hotet mot mig....
Men sa jag är det inte bättre att ni tar hand om bevis med mm innan det försvinner från stranden...
Hon återgår till hotet om jag har några bevis.... Och det har jag inte säger jag.... Däremot har jag foton på deras bilar när de lämnar området... Och där kan vi nog se både reg nummer och ansikten...
Är de kvar frågar hon...
Nä... Jag sa ju att de har kört härifrån...
Ja... Ja.... Men du skall då inte anmäla hotet..frågar hon....
Men jag fick ju samma fråga av den första polisen, och informerade honom om att just nu känner jag inte att detta är det viktigaste, med tanke på att något vapen har använts och allt skjutandet som sker i Sverige.

Hon visar absolut inget intresse för saken...... Så jag undrar om hon är utbildad... Då säger hon att hon vill inte prata mer med mig.....
Jag blir lite irriterad och frågar om hon tar ut full lön med tanke på det intresse polisen visar....
Och så avslutas samtalet....

Jag tycker det är fruktansvärt skrämmande hur ointressant polisens arrangemang är i sådana allvarliga händelser...
Vittnen till skjutandet (polackerna) stannar nog inte länge här.... När de åker så är vittnen borta... :swoon:
 
Senast ändrad:

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.154
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag gick ner för att ta fler foton.... Men nu var alla trasiga flaskor borta....
Enligt två par som satt vid ett bord sa de att tre män samlade ihop glaset...
Kvar nu på stranden är tusentals små skärvor..:eek:
 
Toppen