• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sammanfattning av Pössl-pöjkens resa till Spanien

Lovelylook

FD HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
15269
Medlemskap
2021
Ja då var vi hemma i Sverige igen, tiden går otroligt snabbt än att vi varit ute i 1 månad exakt.
I princip har allt varit kanon, men jag vill ändå göra en liten sammanfattning, kanske något för Er andra att tänka på.
Camping Les Criques de Porteils upp på klippan från Argeles-sur-mer, absolut inte 5-stjärnig. Vi träffade en annan familj där som varit där i 20år och de sista åren har man försökt att förbättra till 5*, men det är bara snobbigt i incheckningen och inte särskilt välkomnande, inte alls som de tyckte det var förr då det var familjärt. Man tror hela campingen är lika snygg som entrén. Toaletterna är för gamla för att vara 5*, särskilt när man kommer ifrån Spanien som jag tycker har mycket högre och nyare standard.
För att ta sig ner till mysiga små badvikar, är det gamla trappor med rostiga räcken och när man väl kommer ner måste man ha lätt för att gå, annars är det omöjligt att ta sig ut och upp från vattnet, då där är mycket sten. Badskor är att föredra, inget vi hade med oss!
En annan camping som var mycket trevlig i Tyskland på genomresan hem är Campingplatz Mörfelden innan Frankfurt, men man måste betala för att få varmvatten i duschen och det tycker vi är en föråldrad attityd mot gästerna och borde inte ge 4* från ACSI.
Vi fricampade också i en fransk stad som heter Dole, mycket nära innerstaden, men jag kände mig osäker. Killar som körde rally inne bland husbilarna på denna stora parkering och träffade nästan en husbil, inte roligt att se sent på kvällen:mad:
Det bästa med Pössl är att vi har kunnat ta oss igenom smala städer och t om stått utanför ett Gasthaus i Tyskland på deras lilla parkering mitt i stan.:D
Vi tycker det är konstigt att många husbilsåkare står i flera dagar som en camping inne i städer på ställplatser, vi tycker absolut att det ska vara mer rotation på dessa ställen och vi har kört in på någon och bott på en sådan, men det känns inte alls familjärt som på en camping. Det är mycket roligare på camping och man träffar mer avslappat folk, än om man bara är där ett par dagar.

När vi ska ut igen blir det camping och fricamping, vi hoppar ställplatserna i Tyskland. I Frankrike och Spanien hittade vi inga vad jag minns, men de finns säkert.
 
Toppen