Sv: Safty Car Skyltar.
Hej för min del har jag svårt att ta till mig att dessa dekaler har någon verkan, det verkar enbart "uppgivet" och defensivt.
Möjligen talar denna dekal om att "man" inte satsat på något inbrottslarm/larmdekal, säkerhetsbox för värdesaker, SSF dekal = alla tillhörigheter är märkta (erhålls också av bla polisen).
Före husbilen hade vi segelbåt i 15 år parallellt med husvagn i 10 år utan ett enda inbrott (i Stockholstrakten).
I Kungsbacka hade vi sommarstuga i 5 år, resultat 4 st inbrott varav 3 st sista halvåret (a´10' - 50' Sek/vardera) detta trots polisens dekaler betr ”SSF operation märkning (=alla tillhörigheter märkta)”.
Det visade sig efter senaste inbrottet att det var knarkare som varit i farten (avslöjades genom DNA). Eftersom myndigheterna/lagarna är så flata och inte kan ”hantera” dessa "olycksbarn" så tillåts de att fortsätta sin hantering med att skaffa fram pengar till sina droger.
Mot dessa samhällets "olycksbarn" tror jag inte att dekaler hjälper. När de behöver påfyllning i kassan går de på första bästa offret de hittar. I det tillstånd de oftast är bryr dom sig inte, allt inom sikte blir deras.
Husbilen köpte vi som fritidslösning efter stugan och den har vi nu haft i 5 år utan det minsta problem. Vi har utrustat husbilen med larmdekal/larm, en safety box och SSF dekaler och vi parkerar inte var och hur som helst.