• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Söker just nu min första bil!

F

F.d. 53394

Guest
Sv: Söker just nu min första bil!

Tack för erbjudandet Perrovski men jag kan inte köpa något som inte könns modernt i min familjs ögon. Jag har tidigare åkt både mc och bilat runt europa flera gånger men det var innan familjen. Vi har lånat husvagn modell 80 tal och flängt runt i Sverige med när barnen var mindre. Det var då vi kom på att vi aldrig mer skulle ha något man måste bädda upp och ner hela tiden. Visst, risken finns att man om ett par år vill byta till sig något smidigare och får problem att sälja. Men just nu är det en alkovbil från 2000 talet som gäller.
Jag vill bara bli säker på att men hittar något som är funktionellt rätt. Lastvikten ser ut att vara ett av problemen. Hjälper det att man har både B och C kort? Men jag gissar att det är hur bilen är typad som är det viktiga
Med vänlig hälsning,
Dunet

EVTOAK

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
6271
Medlemskap
2024

Tack för erbjudandet Perrovski men jag kan inte köpa något som inte könns modernt i min familjs ögon. Jag har tidigare åkt både mc och bilat runt europa flera gånger men det var innan familjen. Vi har lånat husvagn modell 80 tal och flängt runt i Sverige med när barnen var mindre. Det var då vi kom på att vi aldrig mer skulle ha något man måste bädda upp och ner hela tiden. Visst, risken finns att man om ett par år vill byta till sig något smidigare och får problem att sälja. Men just nu är det en alkovbil från 2000 talet som gäller.
Jag vill bara bli säker på att men hittar något som är funktionellt rätt. Lastvikten ser ut att vara ett av problemen. Hjälper det att man har både B och C kort? Men jag gissar att det är hur bilen är typad som är det viktiga
Med vänlig hälsning,
Dunet
GOAFFTA
Du har helt rätt du får säkert leta väldigt länge om du ska finne en bil 3500kg
för 4 pers lita inte på bes instrument eller Fselgare det är bara att väga
TOMMY

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Med C-kort kan du velge hva som helst av husbil, velg med stor nok totalvekt til at det blir fornuftig lasteevne. C betyr i dag ubegrenset vekt uansett reg type når det er maks 8 pasasjerplasser - eller var det 9?

F

F.d. 29841

Guest

Perrovski Bra att du är nöjd med din HB

/Vidhem.

Lasse L

HBK Medlem
Kommun
Nykvarn
HBK-Nr
9481
Medlemskap
2025

Hejsan!

För 3 år sedan var vi i samma situation. Vad ska man köpa? Min fru hittade på Blocket
www.sandor&lassesbilservice.se försäljning i Taberg-Jönköping.

Vi har köpt 2st olika HB av grabbarna. Alltid lågmilare med få ägare. De har en 1 årig
garantie försäkring som ingår. I somras hoppade 5 växel ur, den reparationen fixade försäkringen. Vill Ni ha mera information om denna firma hör av Er.

MVH Lasse L 073 5767190

Toppen