• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sålde husbil genom Svea husbilar i Kinna

Svejs

HBK Intresserad
Inlägg
5
Kommun
Eksjö
Vi lämnade in våran husbil för försäljning allt skulle vara så enkelt och bra. Vi försökte sedan få tag i säljaren flertalet ggr. de kommande veckorna men utan resultat. Plötsligt får vi en bekräftelse att husbilen är såld för det begärda priset minus överenskomna utgifter. Därefter gick gortfarande inte att få tag I någon som hade hand om vårat ärende. Plötsligt kommer den verkstadsoffert på över 100 tusen med mail. I slutet av offerten är det en grön knapp där det står klicka här. Sambon gjorde detta och förstod inte vad hon klickat i. Därefter får vi efter mycket om och men tag i säljaren och får då klart att husbilen är såld enligt utgångspriset dom väntade bara på att få betalt. Efter veckor av väntan och utan kontakt med Sveahusbilar får vi pengar för husbilen och det är då hälften av vad vi begärde. Nu står man och känner sig som en idiot borde husbilsfirman inte ta en personlig kontakt innan man gör saker för över 100tusen? Och det var påstådda fuktskador och vi har haft bilen sen maj 2023 till september 2023 och den var fukttestad och genomgången innan vi köpte den .Vi står nu och känner oss grundlurade
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.075
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Vi lämnade in våran husbil för försäljning allt skulle vara så enkelt och bra. Vi försökte sedan få tag i säljaren flertalet ggr. de kommande veckorna men utan resultat. Plötsligt får vi en bekräftelse att husbilen är såld för det begärda priset minus överenskomna utgifter. Därefter gick gortfarande inte att få tag I någon som hade hand om vårat ärende. Plötsligt kommer den verkstadsoffert på över 100 tusen med mail. I slutet av offerten är det en grön knapp där det står klicka här. Sambon gjorde detta och förstod inte vad hon klickat i. Därefter får vi efter mycket om och men tag i säljaren och får då klart att husbilen är såld enligt utgångspriset dom väntade bara på att få betalt. Efter veckor av väntan och utan kontakt med Sveahusbilar får vi pengar för husbilen och det är då hälften av vad vi begärde. Nu står man och känner sig som en idiot borde husbilsfirman inte ta en personlig kontakt innan man gör saker för över 100tusen? Och det var påstådda fuktskador och vi har haft bilen sen maj 2023 till september 2023 och den var fukttestad och genomgången innan vi köpte den .Vi står nu och känner oss grundlurade
Vad var priset ni kom överens om? Ni fick hälften av det begärda priset skriver du.
Svea är kända för den här typen av affärer så jag är inte förvånad.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.247
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Verkar vara ett återkommande tema med den firman. :mad:

Plötsligt kommer den verkstadsoffert på över 100 tusen med mail.
Detta är som jag tolkar det ett distansavtal.
Agara omdelbart så inte längre tid än 14 dagar hinner gå.


1699272140649.png
 

Svejs

HBK Intresserad
Inlägg
5
Kommun
Eksjö
Men det hade varit helt ok om vi hade haft en möjlighet att vara med och bestämma men det fick vi inte. Hade vi vetat vad vi hade fått hade vi hämtat bilen för längesedan. Och verkstadsofferten utan att vi ens får se papper på vad dom påstår är fel eller i deras mening köparen tycker är fel. Då det handlar om så mycket pengar så anser jag att man måste ha en rak och tydlig kommunikation vi hade aldrig sålt bilen för det priset vi fick
 

Svejs

HBK Intresserad
Inlägg
5
Kommun
Eksjö
Verkar vara ett återkommande tema med den firman. :mad:


Detta är som jag tolkar det ett distansavtal.
Agara omdelbart så inte längre tid än 14 dagar hinner gå.


Visa bilaga 231303
Dom 14 dagarna har passerat för längesedan dom löste det smidigt genom att inte vara tillgängliga
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
683
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Försök o få tag i köparen. Har dom verkligen gjort alla arbeten på bilen som du blivit fakturerad??
 

Per P

HBK Medlem
Inlägg
128
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1517
Medlemskap
2024
Helt otroligt att det här företaget kan fortsätta hålla på så här. Rent kriminellt beteende om ni frågar mig.
Tydligen har de ett ganska aggressivt marknadsföringsteam som gör utskick till husbilsägare. Bedrövligt att de lyckas få in objekt med de beteendemönstert.
Alla som tycker sig bli lurade, borde lägga ett betyg på typ Google, så att andra har möjlighet att läsa hur de går till väga. Och undvika all kontakt med de här företaget.

Mvh Per
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.605
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Kan inte någon med möjlighet sätta ut en varning på en synlig plats på våran klubb om Svea Husbilar. Det är väldigt många som blivit lurade, så som i denna tråkiga händelse. .
Så får man inte göra. När jag försökte göra det när jag blev blåst av ett annat företag som förmedlar husbilar höll jag på att bli utesluten ur Hbg och mina inlägg modererades.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.741
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Men det hade varit helt ok om vi hade haft en möjlighet att vara med och bestämma men det fick vi inte. Hade vi vetat vad vi hade fått hade vi hämtat bilen för längesedan. Och verkstadsofferten utan att vi ens får se papper på vad dom påstår är fel eller i deras mening köparen tycker är fel. Då det handlar om så mycket pengar så anser jag att man måste ha en rak och tydlig kommunikation vi hade aldrig sålt bilen för det priset vi fick
Begär att få ut en sammanställning av vilka arbeten de har gjort för så mycket pengar, det har du rätt till.
 
Toppen