• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sådan påskhelg hade vi o Belo

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
[/ATTACH][/ATTACH]I helgen har vi bott på ett segelflygfält Gustav o Ragge har varit vikarierande flygledare ett jädrans springande o kopplande hela tiden på banan.
Och Bengt-Uno o Lotta o jag har bara päst i solen.
Bengan fick också flyga i går och lyckades även med att dra i reserv skärmen på backen som tur var, jag skrattade så jag tjöt när jag hörde det, tur jag inte såg det. Lite förluster får man räkna med. Får bara skicka iväg skärmen för ompackning ha ha.
Här kommer lite bilder:
Det röda planet är från 60 talet tror jag. Får även tillägga här att idag var Gustav uppe 3,5 timme i sträck när Ragge bara trillade ner hela tiden.:D


flug 010.JPG

flug 030.JPG

flug 055.JPG

flug 057.JPG

flug 059.JPG

flug 068.JPG

flug 087.JPG

flug 138.JPG

flug 140.JPG

flug 163.JPG
 

Bilagor

  • kkk 043.JPG
    kkk 043.JPG
    228 KB · Visningar: 1
  • kkk 048.JPG
    kkk 048.JPG
    159,7 KB · Visningar: 2
  • kkk 052.JPG
    kkk 052.JPG
    117,7 KB · Visningar: 0
  • kkk 065.JPG
    kkk 065.JPG
    119,5 KB · Visningar: 0
Senast ändrad:
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Sådan påskhelg hade vi o Belo

Spakat segelflyg har jag gjort en gång från Hook (för ca 25 år sedan) - härligt. Väcker minnen. Nästa gång kanske vi är där vid rätt tid och rätt väder - då!!!!!
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Sådan påskhelg hade vi o Belo

Ser fantastiskt ut, är det möjligt att bli betalande passagerare vis något tillfälle.
Anders
 

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Sv: Sådan påskhelg hade vi o Belo

Det ser roligt ut. Jag har varit med en kompis uppe 2 gånger med segelflygplan. Det var tur att jag hade piloteriet som yrke och kunde överta, annars hade det gått snett redan vid starten. Det var kompisens första flygning med passagerare
Jag tyckte att planet var grymt stabilt och kunde inte fås i okontrollerat läge, inte ens vid fulla motsatta ruderutslag t.ex. höger sidoruder och vänster skevroder och stål.
När man tittade ut på vingspetsen vid branta svängar, backade vingspetsen i förhållandet till marken. Vilken egendomlig känsla.
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Sådan påskhelg hade vi o Belo

Ser fantastiskt ut, är det möjligt att bli betalande passagerare vis något tillfälle.
Anders
Ja de brukar ta passagerare men Ragge är inte klar med sitt cert och Gustav är för ung än, han är klar men vi fick tillbaka cert när vi skickade in det förra året pga av att han var för ung än så när han är 16 skall det skickas in igen. Försöka duger ju;). Men det finns många flyglärare som tar upp folk./Susanne
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Sådan påskhelg hade vi o Belo

paddor 027-1.JPGHittade fler bilder från påsken den gamla stugan kollade Belo lite extra på men jag fick avråda dom, för det tar ju en 20 min med bil till postlådan;).
Egentligen var det björkarna jag ville visa för er. För det kan ju bli så häftigt när det är spegelblankt.


paddor 008.JPG

paddor 027.JPG

paddor 060.JPG
 
Toppen