Kawasuki
HBK Medlem
I fredags levererades min nya plåtis vi tog en liten kortis till Vadstena över natten för att testa bilen och allt gick bra. Nöjd med köpet. Idag fyra dagar senare så får jag stenskott, så jäkla surt. 
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Trist med allt grovt grus på vägarna som fastnar i det grova mönstret i vinter däcken. Sen slungas det iväg som kulor. När jag var ung för 45 år sen fanns inte detta problem. Då sandades vägarna...I fredags levererades min nya plåtis vi tog en liten kortis till Vadstena över natten för att testa bilen och allt gick bra. Nöjd med köpet. Idag fyra dagar senare så får jag stenskott, så jäkla surt.![]()
Och det fanns stänkskydd på bilarna..!Trist med allt grovt grus på vägarna som fastnar i det grova mönstret i vinter däcken. När jag var ung för 45 år sen fanns inte detta problem. Då sandades vägarna...
Det me. Var en bra sakOch det fanns stänkskydd på bilarna..!
Det går väl att laga utan att byta ruta, och utan kostnad ibland,I fredags levererades min nya plåtis vi tog en liten kortis till Vadstena över natten för att testa bilen och allt gick bra. Nöjd med köpet. Idag fyra dagar senare så får jag stenskott, så jäkla surt.![]()
vi har erfarit samma, en ung kille körde om oss precis innan en avtagsväg,tvärnitade framför oss och svängde av. surtI fredags levererades min nya plåtis vi tog en liten kortis till Vadstena över natten för att testa bilen och allt gick bra. Nöjd med köpet. Idag fyra dagar senare så får jag stenskott, så jäkla surt.![]()
Övertygad om att du har rätt.Jag tror det var glasmästar lobbyister som fixade att sprättlappar togs bort. Med det är bara vad Jag tror och då är det sant...
Trist med allt grovt grus på vägarna som fastnar i det grova mönstret i vinter däcken. Sen slungas det iväg som kulor. När jag var ung för 45 år sen fanns inte detta problem. Då sandades vägarna...
Absolut även dubb. Men kolla vad som sitter i mönstret på dina hjul och även på andras hjul på parkeringen. Sitter en del stora stenar i mönsterÄr det bara stenar som kommer farande, jag misstänker att det kommer en och annan dubb som sliter sej och uppsöker närmaste vindruta.
Är det bara stenar som kommer farande, jag misstänker att det kommer en och annan dubb som sliter sej
Finns ett gammalt glasmästare ordspråk....I fredags levererades min nya plåtis vi tog en liten kortis till Vadstena över natten för att testa bilen och allt gick bra. Nöjd med köpet. Idag fyra dagar senare så får jag stenskott, så jäkla surt.![]()
Jag hade för mej att det var en EU-synkronisering, att kräva sådan specialutrustning är ett handelshinder?Man tog bort stänkskydd pga fotgängare. Det stänker inget på sidan……
Och jag hade för mig att det var för att hålla biltillverkarens genomsnittliga bränsleförbrukning nere, precis som de icketända baklyktorna.Jag hade för mej att det var en EU-synkronisering, att kräva sådan specialutrustning är ett handelshinder?
Ja den tekniken trodde jag att jag skulle kunna använda men tyvärr har skottet orsakat en 15 centimeter lång spricka. Vid mitt förra stenskott så lagade dom med lagningstekniken som fungerade perfekt.Det går väl att laga utan att byta ruta, och utan kostnad ibland,