Sinkan Andersson
HBK Medlem
Om det nu ska blandas in mindre förnybart bränsle i dieseln kanske då priset på HVO 100 kommer ner till en rimligare nivå än vad HVO 100 nu kostar hos SÅIFA. Lite väl högt pris tycker jag.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Det konstiga med prissättningen av HVO100 är att om dieselpriset går upp en krona så gör priset på HVO100 likaså. Man kan ju tycka att produktionskostnaden borde vara stabil och inte följa dieselpriset…Om det nu ska blandas in mindre förnybart bränsle i dieseln kanske då priset på HVO 100 kommer ner till en rimligare nivå än vad HVO 100 nu kostar hos SÅIFA. Lite väl högt pris tycker jag.
HVO 100 är i princip 100% reduktionsplikt!Om det nu ska blandas in mindre förnybart bränsle i dieseln kanske då priset på HVO 100 kommer ner till en rimligare nivå än vad HVO 100 nu kostar hos SÅIFA. Lite väl högt pris tycker jag.
Man vill helt enkelt behålla sin konkurrenssituation!Det konstiga med prissättningen av HVO100 är att om dieselpriset går upp en krona så gör priset på HVO100 likaså. Man kan ju tycka att produktionskostnaden borde vara stabil och inte följa dieselpriset…
Vilket alltså talar för att vi inte lär se några stora reduktioner av dieselpriset efter nyår…En grundläggande princip i en marknadsekonomi är att alla tar så mycket betalt som någon ärberedd att betala.
I detta fall HVO.
Så enkelt är det.
Njaaaa såg på nyheterna i januari att kronan ökat lite i förhållande till US Dollar så helt stämmer inte detta.....Svenska kronan har tappat i värde mot $ under hela januari :-(
Ja man kan ju undra då andra skriver i tråden att i Sydeuropa ligger priset stadigt, lagom till semestern blir priset 20 kr per liter.Vad händer på bränslefronten . Är vi på väg mot över 20kr igen
Diesel hamnade på ca 17.50 kr efter nyår och nu är den snart 19kr
Nu har dom ju inte Svensk krona som valuta utan Euro vilket gör en viss skillnad.Ja man kan ju undra då andra skriver i tråden att i Sydeuropa ligger priset stadigt, lagom till semestern blir priset 20 kr per liter.
Är det bara i Sverige vi har säsongs pris på drivmedel?