• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Säljare Bra vs. Sämre

Jolof

HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2024
Sv: Säljare Bra vs. Sämre

Jag blir galen på lurendrejeriet som sker med hjälp av internet, tyvärr byter dom namn på företaget så fort det börjar bli infekterade.

Kan tänka mig att han inte har det så kul just nu, pinsamt att bli påkommen!

Kollar man på registrerings året för bolaget CJ Husbilscenter så reggades det år 2003. Man blir nyfiken på om det har bytt namn nån gång eller om det alltid hetat CJ Husbilscenter?
 

Jolof

HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2024
Sv: Säljare Bra vs. Sämre

CJ Husbilscenter som tidigare hette KJ Autokonsult, även det drevs av Kennet Apelgren. Söker man på KJ autokonsult så hittar man flera mycket missnöjda kunder.

Här kommer ett axplock på vad några skriver:

"Mätarställningen är ganska låg för den här årsmodellen och nu i efterhand då jag upptäckt så mycket annat är det mycket troligt att milen inte stämmer vilket jag är orolig för"

"Kennet lurad mig på en husbil med jätte många och allvarliga fel som att motor ska byttas vatten tank läcker dörren trasig och många andra fel"

"Hoppas inte fler blir förda bakom ljuset"

"Ett riktigt bluff företag som importerar husbilar från tyskland. Ihop med tysk.Dom ljuger konstant om allt. bluffar med mätarställningar mm,mm Varning handla inte från detta företag"

"Ett företag som importerar husbilar från Tyskland, bluffar och ljuger ändrar i papperen.. Till hjälp har han en tysk "reparatör". Annonserade ut en Dethleff Globetrotter -93, konstant servad på Fiatverkstad. Servicehäftet tillhörde en Fiat Ducato 1989 med ett helt annat chassinummer. Chassinumret på bilen som vi köpte tillhörde en Fiat A522 -92.. Eftersom säljaren inte hittade reg.beviset skulle han skicka det för påskrift, vilket han inte gjorde, han skrev dit båda namnen själv... Husbilarna annonseras ut på Blocket"
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Säljare Bra vs. Sämre

Tycker synd om de arma blåögda som lägger sina surt förvärvade slantar hos en skojare.
Denna lirare verkar då ha sålt tre bilar på två dagar. Bra jobbat:twitcy:

Om en köpare var lite mer vaken skulle inte skojarna få så mycket utrymme.
Det går ju att kolla ganska mycket innan köp och känns det fel så avstår man.
 

Ronny P

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2024
Sv: Säljare Bra vs. Sämre

Jag tror nog inte att människor är blåögda, utan att dom här skojarna är nog duktiga på det dom gör.. Tyvärr.. (Mer eller mindre)

-Dom flesta som letar bil på blocket kanske inte letar bil på tyska sidor samtidigt, även om man gör det så är det ju inte säkert att man hittar en koppling till en svensk bil som säljs på Blocket.
(Om säljaren inte är så klumpig och använder samma bilder)
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Säljare Bra vs. Sämre

Jag satt och slöläste på Blocket och snubblade på denna annons:

CI Fiat Turbodiesel-94 Drag mm PÅKOSTAD

Texten känns igen och bilden är tagen hos samma handlare i Tyskland som CJ Husbilcenter tar sina bilar från.
Nya fina "lågmilare" till salu alltså för den som vill göra en trygg och säker affär... OBS Ironi!!

Av någon anledning skrivs varken hela företagsnamnet eller personnamnet ut i annonsen längre.:rolleyes:
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Säljare Bra vs. Sämre

Ingen aning. Där finns den inte kvar längre.

Något har man kanske lärt sig efter pinsamheterna med de förra bilarna som annonserades ut.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Säljare Bra vs. Sämre

Och drygt 8000 mil försvann från mätarställningen ihop med exporten. Ett solklart fall av bedrägeri som borde vara olagligt. En riktig skojare helt klart.:(
Har anmält de till blockets kundservice så får vi se om något händer.
 
Senast ändrad:

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Säljare Bra vs. Sämre

Numret även i denna annons går till CJ Husbilcenter och Kennet Apelgren så helt klart är det ett nytt försök.

Kanske företaget uttalas även CJ Husbilscenter med ett s och kanske han stavar Kenneth Apelgren med ett h ibland?
Det vore tråkigt om vår kära vän Google inte hittar hit om någon söker lite fel;)
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Säljare Bra vs. Sämre

Sånt här gör mig förbannad!
Det är ju ganska klart att det är importören som skruvat mätaren. För inte finns det väl någon mellanhand i Tyskland? Den annonsen är väl ärlig.

Någon som ringt och frågat om milen ännu?

Edit. Skryter dessutom om milen och få ägare!
 
Senast ändrad:

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Säljare Bra vs. Sämre

Hej
Får han den såld till det begärda priset så gör han bra vinst också. Enligt dagens kurs kostar den i Tyskland 43992 Sek, tillkommer kostnader för import och registrering ca 10000 Sek.
Två ägare i stället för fem som det står på den Tyska sidan.
Många mil mindre också.
Mvh. Klas
 
F

F.d. 50718

Guest
Sv: Säljare Bra vs. Sämre

oj vad mycket bra inf. höll precis på att köpa en husbil av firman, en -92:a som bara gått 7200 mil, en ägare och HELT rostfri.....
annonsen kom ut i dag på blocket (2016-06-20)

avstår nog köpet

tack alla
/fred
 

Jolof

HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Hedemora
HBK-Nr
11883
Medlemskap
2024
Sv: Säljare Bra vs. Sämre

oj vad mycket bra inf. höll precis på att köpa en husbil av firman, en -92:a som bara gått 7200 mil, en ägare och HELT rostfri.....
annonsen kom ut i dag på blocket (2016-06-20)

avstår nog köpet

tack alla
/fred

Har du länk till annonsen? Anmäl annonsen till blocket!
 
F

F.d. 18991

Guest
Sv: Säljare Bra vs. Sämre

Hej, jag har i juli i år råkat ut för Kennet Apelgren. Köpte en Ford Karmann -90 som visade sig vara från -88. Bilen var tyskregistrerad, men såldes som HELT NYBESIKTIGAD. Apelgren skulle skicka reg.bevis och skyltar inom en veck@@a. I stället skickade han en fullmakt för mig att själv besiktiga bilen.

Nu pågår en polisutredning mot Apelgren och jag har också begärt köpeskillingen tillbaka hos Kronofogden. Målet är överlämnat till Varbergs Tingsrätt.

Finns det några andra som lurats av Apelgren? Hör i så fall av er till mig,
bertil@travelsite.se för att ev. vittna till min förmån?
 
Toppen