Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det är nya AGM batterier men anslutningarna och kablaget kanske behöver ses överFör mig känns det som att de batterier som är kopplade till regulatorn är i dåligt skick/defekt så det blir för hög laddström eller eventuellt dålig kontakt vid någon förskruvning/pressning av kablagen.
Har aldrig jordat en regulator till chassi, detta är överkurs, men det står så här i manualen.Som jag ser är din Victron regulator på 30 alt 50 A. Men det går inte se om det är en BlueSolar eller SmartSolar.
Ordspråket : Mäta är att veta, passar bra in i alla dessa problem. Mät inkommande och utgående på regulatorn.
Är det SmartSolar så har du det i appen. Där kan du för övrigt också reglera strömstyrkan och se hur din automatsäkring reagerar.
Har du jordat din regulator från chassit? Bör göras.
Regulator har en justerbar inställningsmöjlighet som bör ställas i ditt fall på 2. Denna ”skruv” sitter på undersidan.
Återkoppla please.