• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rundresa i Frankrike och Tyskland sommaren 2013

J

Jarn

Guest
Sv: Rundresa i Frankrike och Tyskland sommaren 2013

Tack för en trevlig och välskriven reseberättelse.
Vi skall också till Italien nästa år med en ny 4,2 tonnare. Fast troligen tidigare på sommaren.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Rundresa i Frankrike och Tyskland sommaren 2013

Detta är mitt första inlägg eftersom jag nyligen blivit medlem. Det är en dagbok från en månadslång rundresa i Frankrike och Tyskland i juni 2013.
Tommy

"Våren och försommaren har i år varit ovanligt kall i södra och västra Frankrike- den kallaste på 30 år enligt ett inslag jag så på nyheterna för några veckor sedan."

Jo tack, vi märkte det. Vi åkte längs tysklands-, hollands-, belgiens- och frankrikes nordsjö/kanal-kust i början av juni. +10 till +12 grader och svinkall nordanvind hela den delen av resan ända ner till Normandie.

Våra anhöriga i sverige plågade oss med dagliga rapporter om det ovanligt varma och sköna försommarvädret hemomkring....

Tack för ett trevligt reportage!
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Rundresa i Frankrike och Tyskland sommaren 2013

Mycket trevlig läsning, jag har varit på de flesta platserna speciellt Oradur sur Glane är värt besöket.

På något ställe skriver du nära staden Niors, den heter Niort och Colonel som du skriver om stavas Coulon. Hade lite svårt hitta den först. Vi är i Frankrike vart år sen 15 år tillbaka, men Coulon har jag inte varit i så det kan bli till sommaren. Gillar Cognac så det blir ofta i detta området.
 
K

Kimobo

Guest
Sv: Rundresa i Frankrike och Tyskland sommaren 2013

Samma här. Vi var i Italien - Livorno, Florence och Siena mm i slutet av maj 2013 och lokalbefolkningen påstod det var kallaste maj månad på 50 år, och släkten där hemma berättade att de hade varmaste maj på 50 år. Shit happens.
 
Toppen