• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rostfläckar i diskhon

H

hianders

Guest
Vill minnas att jag sett inlägg om rostfläckar i diskhon men hittar det inte nu. Kan någon hjälpa mig att hitta det så är jag tacksam.

Vi har nämligen på diskhokanten sett små rostiga fläckar och undrar vad det kan bero på!

fru hianders/Inger
 

kjeva

HBK Medlem
Inlägg
205
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
163
Medlemskap
2024
Sv: Rostfläckar i diskhon

Hej
Vi har haft autosol på vår rostfria diskbänk. Detta fungerade utmärkt.
Eva och Kjell
 
F

F.d. 9418

Guest
Sv: Rostfläckar i diskhon

Vanlig diskbänksplåt är inte rostfritt.Det är bara Rostfritt Syrafast.det finns olika kvaliteter.
stål finns i A1-A5 samt en hel del speciallegeringar.Diskbänksplåt tillhör den lägsta kvaliten på rostfritt.till viss del kan man förhindra rostangrepp genom behandla plåten med BET pasta en syra.
 
H

hianders

Guest
Sv: Rostfläckar i diskhon

Vill minnas att jag sett inlägg om rostfläckar i diskhon men hittar det inte nu. Kan någon hjälpa mig att hitta det så är jag tacksam.

Vi har nämligen på diskhokanten sett små rostiga fläckar och undrar vad det kan bero på!

fru hianders/Inger

Det är alltså diskhon i husbilen som det gäller! Vill minnas att någon skrivit något om att det inte är rent rostfritt i denna. Kan bara inte hitta tråden som det skrevs om detta.

fru hianders/Inger
 
Toppen