F
F.d. 58882
Guest
Hej alla glada
Nu har jag inte bara HB'n utan också en båt (igen) & det är båten min fråga gäller. Föregående ägare har skruvat fast en lanterna & inte använt rostfria skruvar. Resultatet har blivit att rosten har bitit sig fast & missfärgat topcoten.
Vad gör man åt detta? Att slipa är inte att tänka på eftersom topcoten bara är max 1mm & det angripna stället är liksom knottrigt (ser ut som rillor på en metallskruv), det är nog tänkt som halkskydd. Finns det något medel eller vätska som avlägsnar rosten/missfärgningen? Detta har jag ingen erfarenhet utav så jag sätter min lit till att kunskapen finns bland våra medlemmar.
Det konstiga med detta är att båten är pedantskött & i så gott som nyskick & att då inte använda rostfritt är ju heltokigt.
Bennie
Nu har jag inte bara HB'n utan också en båt (igen) & det är båten min fråga gäller. Föregående ägare har skruvat fast en lanterna & inte använt rostfria skruvar. Resultatet har blivit att rosten har bitit sig fast & missfärgat topcoten.
Det konstiga med detta är att båten är pedantskött & i så gott som nyskick & att då inte använda rostfritt är ju heltokigt.
Bennie