Hasse-K
HBK Medlem
Kör du alla solpanelerna på 24 volt eller 50/50?24V för att effektivare nyttja solpanelerna och halvera strömen till invertern.
Jag kommer att ha dieselvärmare och gasol till spis och varmvatten.
\\Sven
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Kör du alla solpanelerna på 24 volt eller 50/50?24V för att effektivare nyttja solpanelerna och halvera strömen till invertern.
Jag kommer att ha dieselvärmare och gasol till spis och varmvatten.
\\Sven
Lite oklart. Jag tänkte prova 50/50, men kan tänka om utifall annat är effektivare.Kör du alla solpanelerna på 24 volt eller 50/50?
Återkommer till genomgången mellan hytt och skåp. Det Bengic skriver om är sk lastförskjutningsskydd som finns i fasta skåpbilar. Det är inte nödvändigt att ha kvar. Nu är din bil av helt annan typ med fast hytt och löst monterat skåp. Det kan vara så att hytten är slagprovad och att det finns ett godkännande för det. Tar man stort hål i hyttryggen äventyrar man detta godkännande och kan leda till att bilen inte godkänns. Därför kolla först med bilprovningen om du funderar på att såga hål i hytten.
Mvh Kebi
Veldig kult med lastlyften, men vekten av denne kan fort bli et problem når du innreder - den veier noen hundre kilo
Imponerande. Jag hoppas klara mig med ca 300 W (får knappt plats med mer heller) helt utan gasol men å andra sidan ingen värme. Hur kom du fram till att du behöver så mycket?Nu sitter iaf dryga KW solpanel på taket.
Absolut!Dokunentera, fotografera och märk upp så mycket som möjligt.
Idag vet du hur allt är kopplat, om 5 år kommer du inte ihåg! Garanterat!!
Vet av egen erfarenhet .