• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Roller Team på vintern?

F

F.d. 9230

Guest
Hej!
Någon som vet hur den är på vintern? Kan inte hitta någon information om det.
Andra tankar om Roller team? Tittar på Granduca garage.
 
F

F.d. 50019

Guest
Sv: Roller Team på vintern?

Hej. Vi har haft CI Mizar garage i 3 år, nu har vi Riviera 55SP som är 5 år. Kör till Spanien-Portugal varje vinter. Vi är helnöjda med bilen men tycker inte man kan kalla den vinterbil. Lycka till med ert val av bil. Mvh B-B
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.384
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Roller Team på vintern?

Har en Roller Team Granduca garage men vi använder den bara mars-nov dvs 3 årstider.
Vi har alltså inte prövat på att använda den vintertid men den har inte dubbelgolv, inte vattenburen värme. I sydsvensk vinter kan det fungera men i fjällvärlden, hm.
Du får gärna kontakta mig om du vill ha mer info men just nu står vi i Stugsund/Söderhamn och är hemma igen i slutet av denna vecka. Gbg-Lerum är ju inte så långt emellan.
 

Lena & Jan

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
448
Medlemskap
2024
Sv: Roller Team på vintern?

Hej Ulrika S,
du är välkommen att läsa våra erfarenheter av vår Roller Team Granduca 2007 (saknar extravärmaren som kom 2008), efter två blåsiga normalvarma övervintringar från okt-April, på Spanska sydkusten.

Gå till forum "Personliga betraktelser, Rullande Teamet, Lena & Jan". Sammanfatnningen står efter datum 2009-04-11 ... TACK ALLA HBKare osv ... nästa stycke.

Lena & Jan
 
Toppen