Ja, men inte alls med den målsättningen eller kapaciteten.Nämen ff är de en intresseorganisation men många medlemmar.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Ja, men inte alls med den målsättningen eller kapaciteten.Nämen ff är de en intresseorganisation men många medlemmar.
Tanken är god men vem skall göra jobbet? Hyra in personal och lägga kostnaden på medlemsavgiften eller någon annan lösning.Om man nu sitter med information om medlemmar som t.ex får förslag som i denna tråd då borde man ju kunna samla ihop informationen och redovisa den för berör part kanske en gång om året. Det blir ju lite tyngre om man har ett antal under en 12 månaders period än om man som individ försöker driva frågan.
Sen kan det vara utanför HBK’s stadgar och då faller det så klart - men då för det inte speciellt långt om vi gemensamt tycker nått är för jävligt dyrt - det stannar vid ett tyckande i dessa tråder, som individen inte har någon nytta av i ett specifikt fall och du själv nästa gång.
Det är fullt möjligt att man inte kommer att få en tydlig framgång i specifika fall omedelbart, men jag tror att om en generalagent känner ”you are watched” - det medför en dialog med verkstäderna och I bästa fall att man stävjer denne typ av beteende.
Sen kan det vara så att någon lyssnar mer - och att konsekvensen är att vi vänder någon annan ryggen.
Men - man kan välja att vara passiv.
Prata med styrelsen och begär mandat för att göra detta, någon måste ju hantera det, och det finns ju inga anställda kanslister eller liknande,Om man nu sitter med information om medlemmar som t.ex får förslag som i denna tråd då borde man ju kunna samla ihop informationen och redovisa den för berör part kanske en gång om året. Det blir ju lite tyngre om man har ett antal under en 12 månaders period än om man som individ försöker driva frågan.
Sen kan det vara utanför HBK’s stadgar och då faller det så klart - men då för det inte speciellt långt om vi gemensamt tycker nått är för jävligt dyrt - det stannar vid ett tyckande i dessa tråder, som individen inte har någon nytta av i ett specifikt fall och du själv nästa gång.
Det är fullt möjligt att man inte kommer att få en tydlig framgång i specifika fall omedelbart, men jag tror att om en generalagent känner ”you are watched” - det medför en dialog med verkstäderna och I bästa fall att man stävjer denne typ av beteende.
Sen kan det vara så att någon lyssnar mer - och att konsekvensen är att vi vänder någon annan ryggen.
HBK är ideellt. Vi är många medlemmar men fortfarande en ideell organisation. En ideell organisation som dock gjort väldigt stor nytta! Men som Montreal påpekar står det oss medlemmar fritt att väcka motioner. Om du motionerar kring en sådan påverkansorgansiation du beskriver, får HBK:s go och du är villig att driva den, är jag med dig!Om man nu sitter med information om medlemmar som t.ex får förslag som i denna tråd då borde man ju kunna samla ihop informationen och redovisa den för berör part kanske en gång om året. Det blir ju lite tyngre om man har ett antal under en 12 månaders period än om man som individ försöker driva frågan.
Hej HW61, får du svar så delge mig. Tack på förhand.Jag hade skickat svaret till Fiat Professional med begäran om deras kommentar.
För mig visar detta att Hbk borde ha en tätare dialog med t.ex Fiat.
Om HW61 skriver en motion, så blir väl det en årsmötesfråga? Och då får vi vänta länge...Hej HW61, får du svar så delge mig. Tack på förhand.
Det borde väl kunna gå via styrelsen, känns inte som ett ärende som behöver årsmötesbeslut?Om HW61 skriver en motion, så blir väl det en årsmötesfråga? Och då får vi vänta länge...
Pålle
Man kan ju använda en del av den halva miljon som annats spenderas på ”årsmötet”. Där finns mycket att spara.Tanken är god men vem skall göra jobbet? Hyra in personal och lägga kostnaden på medlemsavgiften eller någon annan lösning.
Står det inte i stadgarna att motion lämnas till styrelsen som i sin tur lämnar ett utlåtande till årsmötet för beslut.Det borde väl kunna gå via styrelsen, känns inte som ett ärende som behöver årsmötesbeslut?