• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Robotlåda, Fiat verkstad svarar.

HW61

HBK Medlem
Inlägg
191
Kommun
Burlöv
HBK-Nr
36504
Medlemskap
2024
Om man nu sitter med information om medlemmar som t.ex får förslag som i denna tråd då borde man ju kunna samla ihop informationen och redovisa den för berör part kanske en gång om året. Det blir ju lite tyngre om man har ett antal under en 12 månaders period än om man som individ försöker driva frågan.

Sen kan det vara utanför HBK’s stadgar och då faller det så klart - men då för det inte speciellt långt om vi gemensamt tycker nått är för jävligt dyrt - det stannar vid ett tyckande i dessa tråder, som individen inte har någon nytta av i ett specifikt fall och du själv nästa gång.

Det är fullt möjligt att man inte kommer att få en tydlig framgång i specifika fall omedelbart, men jag tror att om en generalagent känner ”you are watched” - det medför en dialog med verkstäderna och I bästa fall att man stävjer denne typ av beteende.

Sen kan det vara så att någon lyssnar mer - och att konsekvensen är att vi vänder någon annan ryggen.

Men - man kan välja att vara passiv.
 

Morgontrött

HBK Medlem
Inlägg
163
Kommun
Vara
HBK-Nr
35614
Medlemskap
2024
Om man nu sitter med information om medlemmar som t.ex får förslag som i denna tråd då borde man ju kunna samla ihop informationen och redovisa den för berör part kanske en gång om året. Det blir ju lite tyngre om man har ett antal under en 12 månaders period än om man som individ försöker driva frågan.

Sen kan det vara utanför HBK’s stadgar och då faller det så klart - men då för det inte speciellt långt om vi gemensamt tycker nått är för jävligt dyrt - det stannar vid ett tyckande i dessa tråder, som individen inte har någon nytta av i ett specifikt fall och du själv nästa gång.

Det är fullt möjligt att man inte kommer att få en tydlig framgång i specifika fall omedelbart, men jag tror att om en generalagent känner ”you are watched” - det medför en dialog med verkstäderna och I bästa fall att man stävjer denne typ av beteende.

Sen kan det vara så att någon lyssnar mer - och att konsekvensen är att vi vänder någon annan ryggen.

Men - man kan välja att vara passiv.
Tanken är god men vem skall göra jobbet? Hyra in personal och lägga kostnaden på medlemsavgiften eller någon annan lösning.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.783
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Om man nu sitter med information om medlemmar som t.ex får förslag som i denna tråd då borde man ju kunna samla ihop informationen och redovisa den för berör part kanske en gång om året. Det blir ju lite tyngre om man har ett antal under en 12 månaders period än om man som individ försöker driva frågan.

Sen kan det vara utanför HBK’s stadgar och då faller det så klart - men då för det inte speciellt långt om vi gemensamt tycker nått är för jävligt dyrt - det stannar vid ett tyckande i dessa tråder, som individen inte har någon nytta av i ett specifikt fall och du själv nästa gång.

Det är fullt möjligt att man inte kommer att få en tydlig framgång i specifika fall omedelbart, men jag tror att om en generalagent känner ”you are watched” - det medför en dialog med verkstäderna och I bästa fall att man stävjer denne typ av beteende.

Sen kan det vara så att någon lyssnar mer - och att konsekvensen är att vi vänder någon annan ryggen.

Men - man kan välja att vara passiv.
Prata med styrelsen och begär mandat för att göra detta, någon måste ju hantera det, och det finns ju inga anställda kanslister eller liknande,
bara ideella krafter.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.910
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Om man nu sitter med information om medlemmar som t.ex får förslag som i denna tråd då borde man ju kunna samla ihop informationen och redovisa den för berör part kanske en gång om året. Det blir ju lite tyngre om man har ett antal under en 12 månaders period än om man som individ försöker driva frågan.

Sen kan det vara utanför HBK’s stadgar och då faller det så klart - men då för det inte speciellt långt om vi gemensamt tycker nått är för jävligt dyrt - det stannar vid ett tyckande i dessa tråder, som individen inte har någon nytta av i ett specifikt fall och du själv nästa gång.

Det är fullt möjligt att man inte kommer att få en tydlig framgång i specifika fall omedelbart, men jag tror att om en generalagent känner ”you are watched” - det medför en dialog med verkstäderna och I bästa fall att man stävjer denne typ av beteende.

Sen kan det vara så att någon lyssnar mer - och att konsekvensen är att vi vänder någon annan ryggen.

Men - man kan välja att vara passiv.
HBK är ideellt. Vi är många medlemmar men fortfarande en ideell organisation. En ideell organisation som dock gjort väldigt stor nytta! Men som Montreal påpekar står det oss medlemmar fritt att väcka motioner. Om du motionerar kring en sådan påverkansorgansiation du beskriver, får HBK:s go och du är villig att driva den, är jag med dig!
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.265
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Det är väl bara att skriva ett förslag till styrelsen via Kontakta oss. Skulle det, mot förmodan (min personliga reflektion), vara fel väg så lär det framkomma av svaret.

//Michael, medlem
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.578
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Det borde väl kunna gå via styrelsen, känns inte som ett ärende som behöver årsmötesbeslut?
Står det inte i stadgarna att motion lämnas till styrelsen som i sin tur lämnar ett utlåtande till årsmötet för beslut.

Något liknande brukar stå i de föreningar jag haft att göra med och vill minnas att det står något med den innebörden även i våra stadgar.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.265
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Men det behövs väl inte en motion till årsmötet för att fråga om en arbetsgrupp skulle kunna tillsättas för att jobba med en viss fråga? Den som vill utföra arbetsuppgiften kan ju helt enkelt ställa frågan direkt till styrelsen och ett svar lär komma i sinom tid.

//Michael, medlem
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.265
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
En annan aspekt på en sådan arbetsgrupp är kanske att fråga Fiat hur de ser på detta. Kommer de att titta på en sådan arbetsgrupps resultat eller inte? Svaret på den frågan kan ju, om det vill sig illa, räcka för att ens börja fundera på en eventuell arbetsgrupp, än mindre om formalia för hur den i så fall skulle skapas. Här finns dock en hake, nämligen att vi vanliga medlemmar inte kan representera HBK vid en förhandskontakt med Fiat, utan det lär säkerligen göras av någon från styrelsen

//Michael, medlem
 

axgren

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
376
Medlemskap
2024
Min Robotlåda dog som tur var utanför min Carport. Ringde Assistansbolaget som skickade dit en bil. Dahlgrens Uppsala sa att det kunde gå på 29.000 men det landade på 21.000 som Länsförsäkringar betalade minus självrisken 3.000. Dahlgrens var tydligen enda verkstaden i Uppsala som kunde det där med Robotlåda men dom kan sina saker och man får alltid trevligt bemötande av dom
 
Toppen