• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Robotdammsugare

I

Ice-Man

Guest
Sv: Robotdammsugare

Neato Tillbehör - Neato tillbehörspaket!

Om man efter 10 mån måste investera 2.000:- för att hålla städningen igång borde det väl gå på garantin. Å andra sidan, om den fungerar helt perfekt över mattor och allt och alltså utför en lika bra golvdammsugning som E-lux klumpmissfoster så är jag beredd att pröjsa 2.000:-/år om det är enda extrakostnaden utöver investeringen.

:cool:

Det enda jag har bytt i våra är batteri. Batteriet går nästan lös på en tusenlapp i Sverige men går att köpa t.ex. på Ebay för ca 250:-
Det finns ett antal tillbehör och underhållspaket till Roomba med, men till betydligt lägre priser. Köp tillbehör pÃ¥ nätet - Tillbehör online - tretti.se

Framking

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
9993
Medlemskap
2025

Förra veckan köpte vi en Neato XV15, nedan kallad Hugo, för 2990:-

Hittills är jag mycket nöjd med Hugo. Han tar sig över lägre trösklar och har inga problem med ryamattan under rumsbordet. Vi plockar undan från golvet och trycker på startknappen innan vi går hemifrån. Härligt att komma hem till ett nystädat hem :yes:

Han städar inte sämre än vad jag själv gör, så jag kan inte klaga

/Ann-Sofie

F

F.d. 25491

Guest

Hej
Vi har en Roomba, den största modellen, kostade när vi köpte den i fjol drygt 5000:-. Vi har 3 hundar varav en jämthund och vi är helnöjda med den. Sparar mej mycket arbete eftersom jag behöver rensa golven varje dag med 3 hundar. Jag damsugar "vanligt" en gång i veckan övriga dagar tar Roomba hand om enligt ett förinställt schema som jag ställt in på den. Såklart får man tömma och rensa den rätt ofta men det tar 5 minuter, att damsuga hela huset tar betydligt längre tid. Vi har sladdar mattor och trösklar men det är inga som helst problem, visserligen har vi inga långluggmattor men det vill jag inte ha heller. Nästa steg blir en robotgräsklippare.

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Idag fick vi dammsugaren som vi beställt från Net on Net. En Neato XV-25. Hur den fungerar vet vi inte eftersom den inte går att ladda. Det kommer ett "felpip" och en LCD-text som lyder: "Please press OKAY to restart. Battery issue. (0002)

Efter massor av knapptryckningar utan resultat har vi kontaktat kundtjänst och själva googlat för att få reda på vad LCD-texten betyder. Tji! Tji!
Ingen tycks veta vad det betyder. Det förslag man får är att returnera den och få en ny. Helt klart skall jag returnera den men tänker inte acceptera någon ny.

Förtroendet för produkten är kört i botten då den inte ens startar. Vad kan man då inte vänta sig i fortsättningen. Använder mig av returrätten och söker vidare efter andra märken.
:mad:

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Jag ber vårt nya hembiträde om ursäkt. Det var inget fel. Man hade gömt en liten strömbrytare under locket till dammtömningen. Den skulle slås från off till on. Eftersom det inte var något fel på fysiken så får hon stanna i hushållet.

:)

MatsJ

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021

Det kommer en ny modell nu som heter Neato BotVac, där de verkar ha lagt till finesserna som bara funnits på den unika modellen för den tyska marknaden hittills, som t ex sidoborsten.

Neato BotVac™

Tycker det är mycket intressant, nu funderar jag på att byta upp mig från den XV-15 som städat hemma de senaste åren.

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Borde bli bra. Det enda som inte är perfekt då vår städar är upptagningen längs golvlisterna. Men jisses så mycket jobb den sparar ändå.
:mcride:

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Nu börjar den tydligen tröttna. Vi brukar stänga in den i sovrummet och har hittills kunnat hämta den på samma plats som vi ställde den och den har varit klar. Nu fuskar den. Lämnar damm under sängen och verkar göra ett dåligt jobb över huvud taget. Kan det bero på dåligt batteri? Någon som känner igen det?

Vi köpte den i oktober 2013 så det finns mycket tid kvar på garantin.

:confused:

kickibo

FD HBK Medlem
Kommun
Ystad
HBK-Nr
22850
Medlemskap
2021

Är inne på nr3.
Två Roomba har pensionerats och nu blev det en Neato Bootvac connected.
Sååå bra.
Tre långhåriga katter och en långhårig hund håller "Robert" efter. Skulle aldrig vilja vara utan. Städat o klart när vi kommer hem fr jobbet.

Tommy Nyman

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025

Är inne på nr3.
Två Roomba har pensionerats och nu blev det en Neato Bootvac connected.
Sååå bra.
Tre långhåriga katter och en långhårig hund håller "Robert" efter. Skulle aldrig vilja vara utan. Städat o klart när vi kommer hem fr jobbet.

Har samma modell, dock inga djur, är supernöjd - Snart är det Black Friday, Tretti.se brukar ha bra deal då...

/Tommy

Det är sååååå härligt att få "Meddelande från Sugo, jag har städat klart nu"

jasno

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
5229
Medlemskap
2025

Har en Samsung Navibot köpt begagnad efter det att vår Hover inte fungerade. Naviboten är nog en 5-6 år gammal nu men funkar bra i vårt uterum med mattor blommor gardiner ner till golvet. Naviboten brukar vinna kampen mot mattan vilket syns då kanten av mattan kan vara uppvikt ibland. Stolar blomkrukor och annat som står på golvet kan den flytta på om de är i vägen. Vi har vinklade ben på ett bord i uterummet och där har den några gånger velat tillverka mindre navibot och fastnat. Den fastnar kanske en gång var annan månad. Annars är den kannon. Har inte damsugit uterummet på ett par år nu den sköter allt.

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

Hej vi har en miele 4500 kr fungerar toppen.
Sladdar ja det får man begränsa så funkar den toppen.
Bra batterikapacitet.
Den kan vi rekommendera 2 timmar drift på en laddning
2179:wub:Obs trädgårdsmästaren heter husqvarna han jobbar jag kan dricka öl och heja på honom när han smiter för bi.
2179:music-icon::wub: Snart 3 månader till HB kommer ut ur garaget.
Kolla med Tomten kan ju bli något för hemmet och trägården i någon paket.

Senast ändrad:

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Vår trädgårdsmästare heter Elvis eftersom jag tyckte att han var en riktig klippare. Lokalvårdaren heter Jeevs. Ingen av dem kommer att avskedas inom överskådlig tid.
:)

inger47

HBK Medlem
Kommun
Vimmerby
HBK-Nr
22701
Medlemskap
2025

har också en sen ett år tillbaka..vet inte namnet,lyfter man upp stolar och tar undan sladdar o fransiga mattor,så är den perfekt.man spar ju tid om man tar bort stolar o sånt,annars håller den bara på o snurrar................

elegance

FD HBK Medlem
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023

Handen på hjärtat nog orkar man väl med att köra med en vanlig dammsugare el centraldammsugare SÅ arbetsamt kan det väl inte vara ????????

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Handen på hjärtat nog orkar man väl med att köra med en vanlig dammsugare el centraldammsugare SÅ arbetsamt kan det väl inte vara ????????

Det finns alltid något viktigare som kommer i kläm!
Säger jag som dammsuger för hand både hemma och i husbilen.

F

F.d. 52982

Guest

Vi har en Neato och är jättenöjda. Med tre hundar klarar sig den galant. Över trösklar och mattor. Går tillbaka till ladd stationen. Har väl aldrig haft så rent under sängarna.

Toppen