• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

rimor husbil

F

F.d. 53061

Guest
Undrar om det är nån som har en rimor husbil
jag har tittat på en sådan ock undrar hur dom är
är det en bra husbil det är en 07.
Markko. nu husbilslös:(

Tommy

HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
515
Medlemskap
2025
Sv: rimor husbil

Hej!
Vi har en Rimor Sailer 748 byggd på Mercedes 416 CDI, årsmodell 2003. Vi tycker den är bra och den motsvarar våra förväntningar.
Hälsningar

MarTom

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2025

Jag är också mycket nöjd med min Rimor Europeo 6. Bra utrymme i alkoven. Detsamma gäller även för toalett och dusch. Kylskåp på 180 l gör att man klarar sig perfekt utan att behöva förlita sig på den besökta ortens utbud. Alla husbilar är manuellt byggda. Det gör att kvalitén även kan skifta rejält inom samma märke. Det har vi sett många exempel här på hemsidan. Därför är det svårt att generellt säga vilken husbil som har bättre kvalité än andra. Det gäller att ha tur med just den husbilen som man själv ska ha.

F

F.d. 53012

Guest

Jag är också mycket nöjd med min Rimor Europeo 6. Bra utrymme i alkoven. Detsamma gäller även för toalett och dusch. Kylskåp på 180 l gör att man klarar sig perfekt utan att behöva förlita sig på den besökta ortens utbud. Alla husbilar är manuellt byggda. Det gör att kvalitén även kan skifta rejält inom samma märke. Det har vi sett många exempel här på hemsidan. Därför är det svårt att generellt säga vilken husbil som har bättre kvalité än andra. Det gäller att ha tur med just den husbilen som man själv ska ha.

Instämmer helt och hållet, det är ojämn kvalitet på bilarna därför kan det verka som vissa märken där ägarna är nöjda med få fel är premiummärken men så är inte fallet. I grunden är dom centrala delarna chassi motor kyl värme ugn och kranar från stort sett samma tillverkare. Har som sagt en god vän med en 08 Burstner Argo som hade så grava fel och i den mängd av fel så köpet efter mycket vånda fick lämnas tillbaka. När vi köpte vår Mc Louis så träffade vi en ägare som på sin 07:a av samma fabrikat funnit 80 skruvar som saknades och fick givetvis skruvas i för att inte skaka sönder. Tror Ni att vi kollade vår bil när den levererades. Men som sagt det avskräckte inte oss att beställa eftersom vi tyckte om bilens utseende och snygga inredning. Men antagligen hade hans bil monterats en fredag innan Italienaren tog semester och ville bara hem eller av en elev som bara tryckte på täckbrickorna och sket i skruvarna. Vår har vi inte ännu funnit saknade skruvar under täckbrickorna men däremot var det fel på pannan Combi 6 med fel electronik men det ordnade Alde som har god service enligt min mening.

Senast redigerad av en moderator:

jaxen

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
4075
Medlemskap
2025

Jag har sett Rimor sweden edition, på elmia-mässan i två år. Den kostade 495tkr förra året, nu 505tkr i grundutförande. Någon som har någon erfarenhet ev denna modell?

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Jag har en Europeo 69P 2011 och hade tidigare en Europeo NG10P 2001.
Har varit väldigt nöjd med bägge, mycket bil för pengarna.
Helt ok kvalitet på det mesta.

Toppen