• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Riktigt liten elcykel

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Jag letar efter en riktigt liten elcykel och har hittat denna:

Gaze-Bike Flexline Mini | El-cyklar i Göteborg - Gaze-Bike

Undrar om någon har testat den och vad ni i så fall tycker om den.

Jag tar även gärna emot andra förslag på riktigt små elcyklar. Jag har idag Orion Smart men den är för stor för min nya plåtis. Hoppas slippa sätta på cykelställ då det förlänger bilen och cyklarna far illa där ute samtidigt som man riskerar få dem stulna.

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Riktigt liten elcykel

Jag letar efter en riktigt liten elcykel och har hittat denna:

Gaze-Bike Flexline Mini | El-cyklar i Göteborg - Gaze-Bike

Undrar om någon har testat den och vad ni i så fall tycker om den.

Jag tar även gärna emot andra förslag på riktigt små elcyklar. Jag har idag Orion Smart men den är för stor för min nya plåtis. Hoppas slippa sätta på cykelställ då det förlänger bilen och cyklarna far illa där ute samtidigt som man riskerar få dem stulna.

Lite dyr 900720kr :D

Tonys

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
7010
Medlemskap
2021

Jag har sedan några år en Gaze-Bike Flexline, är mycket nöjd.
Tony

Peck

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
19933
Medlemskap
2022

Vet att jag såg en liten elcykel för några nummer sedan i Husvagn&Camping.
Men hittar den inte nu, kanske någon som såg den?

//Mattias

Peck

FD HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
19933
Medlemskap
2022

skoogis

HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026

Detta är en kvalitet cykel. bland den bästa på marknad.
HELKAMA Jopo 24 el
Med vänlig hälsning
Skoogis

Bilagor

• helkama-jopo-electro-3-vaxlar-elcykel-2015.jpg
    helkama-jopo-electro-3-vaxlar-elcykel-2015.jpg
    1,7 KB · Visningar: 946

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025

Vill inte rekommendera den. Hjulen är så små att minsta ojämnhet gör det ostabilt. Då är det bättre med den som var tidigare. Lite större hjul med ändå så liten att du kan ha den i skuffen.

Ja tror nog också det. Men har fortfarande inte hört någon som provat Gazebike Flexline mini.

Daniel K

FD HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
8801
Medlemskap
2022

Denna lilla cykel tycker jag ser intressant ut. Tror den skulle passa rätt bra i ett plåtisgarage. Finns med 12" och 16" hjul samt med eller utan el.

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Ja tror nog också det. Men har fortfarande inte hört någon som provat Gazebike Flexline mini.

Jag gjorde faktiskt det på årsmötet i Göteborg. Då hade de kommit precis. Inte lika bra som Orion Smart, men det betyder mycket att kunna ha dom i garaget i sina väskor..

Jag lutar åt dessa trots kostnaden.

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023

Det är stor skillnad på Flexline och Flexline Mini!
Finns inga växlar på minin, och i stort sett en enda hastighet om du kör på el.Köpte två stycken och de var helt kass. Fick omgående byta dessa till två Flexline. Dessa däremot är riktigt bra. Den som bifogade en bild, visar Flexline och inte Minin!

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025

jag tycker nog att de flesta hofällbara cyklar har för små hjul för att de skall kunna vara riktigt användbara.
Sen beror det naturligtvis på var man använder cykeln, kör man bara på asfalt kan det fungera men kör man även på grusvägar så går nog gränsen vid 20" hjul.

Har man dock en begränsad maxstorlek på ckeln hopfälld kan det bli knepigt, det är inte bara hjulstorleken som avgör det hela, det går att vika ihop en cykel på ett flertal olika sätt vilket även det påverkar storleken.
försök att hitta en cykel med så stora hjul som möjligt som klarar dina angivna maxmått hopfälld.

Toppen