Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Klart kontant köp är bäst, gäller allt. Men nu är det så att vi inte har den möjligheten men däremot ett större månads belopp att bet. Och så är det så att vi ÄLSKAR husbilslivet och prioriterar det.Naturligtvis skall ni satsa på kontantköp, rätta mun efter matsäck...
Tillfredställelsen blir desto större om ni då istället sparar de pengar ni har till förfogande varje månad, ni har ju redan en bil att njuta av.Klart kontant köp är bäst, gäller allt. Men nu är det så att vi inte har den möjligheten men däremot ett större månads belopp att bet. Och så är det så att vi ÄLSKAR husbilslivet och prioriterar det.
Man behöver ju inte välja minsta erbjudna amorteringsbelopp. Jag valde att utnyttja låneutrymme på huset i st f frigöra besparingar, men har en amorteringstid på drygt 8 år (100 månader). Min kompromissAtt ta lån på huset för att köpa bil har jag personligen också lite svårt för även om räntan blir låg. Ofta får man då en amorteringstid, om man ens amorterar, som är långt längre än bilens värdelivslängd vilket i princip betyder att man lånar till konsumtion.
Rak amortering och inte annuitet är det som jag föredrar. Då kan man bestämma amortering med eget beslutJa man får hitta sin egen bästa lösning efter sina egna möjligheter och principer. Har man ett rejält övervärde i huset så är det ju en form av besparing man kan "låna" av till konsumtion. Med en återbetalning på 8 år ligger man ju också helt klart inom värdelivslängden och betalar tillbaka vartefter man konsumerar![]()
Jo, men så har det väl alltid varit. Hur menar du nu? Skulle ägandet av husbilar båtar & andra "extravaganser" bara vara de välburnas privilegium? så blir det med ditt tänkande. Nu pratar vi om vuxet, erfaret & moget folk som säkert kan avgöra vad man har råd med & inte. Det finns ju begagnat, nya husbilar kommer att avveckla sig själva, det gör regering & andra myndigheter sitt bästa för att få till stånd.Det är väldigt lätt att få finansiering idag och det lockar många att köpa något som man blir sugen på men kanske inte behöver. Köper man nytt måste man också väga in obligatoriska servicekostnader osv. Men för att besvara trådskaparens fråga så är det enda restvärde som verkligen är värt något ett garanterat återköpspris med bankgaranti allt annat är mer eller mindre kvalificerade gissningar.
Kollar man vart samhället är på väg idag så finns det snart inget privat ägande kvar för den breda massan, det är banker och finansieringsinstitut som äger allt. Om då botten går ur marknaden hjälper inga beräknade restvärden instituten kräver in sina pengar, medan de som är kvar i det gamla tänket kan fortsätta att njuta av sin frihet och sina husbilar.
Hälsningar
Peter
Jag tror faktiskt det, att äga bilar, båtar, husbilar och andra leksaker eller om man så vill njutningsmedel blir ett fåtal förunnat. Vi andra kommer att få nöja oss med att åka runt i fordon som ägs av banker, leasingbolag eller finansieringsinstitut.Jo, men så har det väl alltid varit. Hur menar du nu? Skulle ägandet av husbilar båtar & andra "extravaganser" bara vara de välburnas privilegium? så blir det med ditt tänkande. Nu pratar vi om vuxet, erfaret & moget folk som säkert kan avgöra vad man har råd med & inte. Det finns ju begagnat, nya husbilar kommer att avveckla sig själva, det gör regering & andra myndigheter sitt bästa för att få till stånd.